Du vet du er bra nok når du har godtatt det.

Her har jeg allerede fått mye utav dagen da jeg våknet veldig tidlig. Jeg ventet besøk av polakker her i morgentimene da de skulle fikse noe på leiligheten min. Det er ett år siden jeg flyttet inn i et nybygg, og da er det veldig vanlig å ha befaring etter ett års tid. Så nå er det ganske bra her, og det er utrolig godt. Det kommer litt sprekker her og der etter at huset har fått satt seg, så nå er alt dette fjernet. Og godt er det. jeg liker å krysse av ting på listen min, å si at nå er jeg ferdig med det. 

Check.

 

Det er ikke en liste med få gjøremål i disse dager, så det er godt å kan bli helt ferdig med enkelte ting. Det blir fort veldig mye, men jeg har vært flink til å godta å redusere listen og det med god samvittighet. Det er perioder der man må hoppe av på enkelte gjøremål fordi tiden strekker rett og slett ikke til. Det handler mye om prioriteringer, ja. Men, jeg er en person som fort har lyst til å gjøre veldig mye på en og samme gang. Jeg har nå erfart at det er lov å kutte ut ting og at man ikke skal ha dårlig samvittighet av den grunn. Man kjenner selv hvor grensen går. Jeg tror det er viktig så man slipper å møte den farlige veggen.

 

Du vet du er bra nok når du har godtatt det.

 

Vi får fort følelser som sier at vi ikke er bra nok og at vi er dårlige. Men, det stemmer ikke. Det må vi lære oss. 
Noen som kjenner seg igjen?

 

Håper dere får en fin start på uken. Ønsker dere en fantastisk mandag.

 

-Randi Annette-

 

5 kommentarer
    1. Alltid herlig når man får krysset av punkter på listen over ting å gjøre. Men av og til blir det litt vel mye ja, og da må man prioritere rett (:
      Kjenner meg godt igjen i det ja. Sånne tanker kommer en gang i blant, og da er det godt å ha gode folk rundt seg (:
      Ha en strålende fin dag 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg