Kjære mattetentamen. Måtte du gjøre prøven enkel for meg.

Jeg sitter med en frykt jeg ikke liker. Jeg er ikke så god til å manne meg opp til slike prøver. Jeg er jo en gammel hund som skal læres opp på ny med f(x)=baresvada. Ja, det er rart hvordan bokstaver og tall gjør meg forvirret, men jeg har heldigvis lært veldig mye siden februar da jeg hadde halvårsprøve. Men, den prøven var mye lettere enn den jeg skal ta nå, så jeg er forberedt på at dette blir vanskelig. Dagen i seg selv blir veldig utfordrende. Jeg jobber i seks timer før jeg skal ta en prøve på nesten fem timer. Det sier seg selv at det blir tøft. Men, jeg er jo et kvinnfolk, og vi er sterke. Koste hva det koste vil. Jeg skal bestå denne prøven med glans.

 

 

Jeg er ei jente med alt for store forventninger til meg selv. Hvis jeg ikke presterer, blir jeg skikkelig skuffet og sint på meg selv. Fordi jeg mener jeg kan bedre. Slik er jeg på trening også. Greier jeg mindre enn jeg mener jeg skulle, så får jeg kjeft av meg selv. Jeg kan være ydmyk også, men jeg vet at kroppen har mer å gi enn hva den vil vise, så det er ikke farlig å være litt streng med seg selv.

 

Dere får ønske meg lykke til, og kryss fingrene.

 

-Randi Annette-

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg