Det skulle ta et halvt år før jeg innså at han var død.

Generelt så føler jeg at jeg har hatt ganske stor uflaks når det kommer til livet mitt med tanke på døden. Jeg får hakeslepp de gangene noen forteller meg at de kun har vært i begravelse en gang, eller aldri. Jeg har vært i mange – alt for mange. Den aller første lagde et dypt sår som aldri kommer til å gro, jeg må leve med et åpent sår fordi jeg aldri kommer til å godta det eller å akseptere. Utad ja, men ikke inne i meg. Det å miste en mor er aldri greit. Og den måten hun brått forsvant på ut av livet mitt for snart tjue år siden, skulle ikke vært lov.

Fuck skjebnen.

 

 

Men, det å innse at noen er vekk, for alltid er ikke alltid like enkelt. Men, nå har det endelig gått opp for meg. På ordentlig. Min gammelonkel Asbjørn gikk brått vekk i vinter og han besøkte jeg når jeg var hjemme på Mausund, omtrent hver 4 – 8 uke. Så hver gang jeg reiste hjem etter han gikk vekk, så jeg etter han. Han fulgte jo alltid med i vinduet når jeg kom. Det måtte noen reiser dit for å innse at han ikke kom til å sitte der å vinke til meg.

 

Og i drømmene mine var han der, men de var slik det alltid har vært. Helt til at jeg drømte at han sa noe om at han var jo ikke her lengre, han sa han var død. Det var på en måte det som skulle til Ingen besteforeldre igjen. Utrolig trist, men sånn er livet -sier de. Ja, sånn er livet,

 

Det skulle ta et halvt år før jeg innså at han var død.

 

#døden #sorg #mamma #Trondheim #opplevelse #samfunn #onkel #august #drøm #blogg #ord

-Randi Annette-

 

4 kommentarer
    1. Uff. Det å akseptere at noen man er glad i er død er ikke lett. Kan ta utrolig lang tid, eller hele livet i grunn. Jeg klarer enda ikke helt å skjønner at bestevenninnen min er borte, at hun ikke kommer på besøk mer. At jeg ikke kan se smilet hennes hver uke, eller høre den søte dialekten hennes. Det er fortsatt uvirkelig for meg, nesten 2 år etter hun gikk bort.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg