Jeg har fighta meg igjennom dritten

Jeg orker ikke å legge noe i mellom. Det har vært perioder der jeg har hatt lyst til å stange hodet hardt i veggen. Det har vært perioder der jeg har følt meg som en idiot fordi jeg ikke har forstått hva eller hvordan ting skal løses. Helt til jeg bare bestemte meg for å legge alt annet til side, og fokusere maksimalt på studiene. Det er ikke enkelt å lese selv og lære seg ting man ikke forstår. Det var til tider helt grusomt. Jeg kunne forstå at folk hoppet av, fordi det var forferdelig vanskelig å ha et press om å prestere og ikke minst jobbe hardt nok. Og det er bare 24 timer i døgnet. 

 

Jeg tok en prat med læreren min og sa jeg trengte hjelp og jeg trengte litt mer oppfølging. Det snudde alt. Jeg sluttet å si at jeg ikke får det til. Jeg sluttet å tenke at jeg var dum og at jeg aldri kom til å få en bra karakter. Det er sant det de sier. Læreren betyr nesten alt. Men, så kommer egen innsats inn. Man må kjenne på at det gjør vondt og at det ikke er så greit. Man må tørre det. Man må fighte.

 

Jeg har fighta meg igjennom dritten.

 

 

Nå sitter jeg med en rar følelse. Jeg hoppet i taket og så på klokken når jeg fikk vite at jeg ikke kom opp i muntlig matematikk eksamen. Hva skal jeg nå gjøre de siste timene før jobb, tenkte jeg. Jeg trente så jeg var ferdig med det litt over ni, så jeg skulle rekke meg hjem i god tid for å lese til eksamen. For den ble offentliggjort klokken 09.00.

 

Det er merkelig. Veldig merkelig. Nå har jeg fri, liksom. Kun jobb å tenke på. Er ikke det en deilig følelse, så vet ikke jeg.

 

Ha en fantastisk dag. Min dag kommer til å bli awesome.

 

 

#lykke #Trening #helse #student #studie #Fighter #fight #kampsport #Lærer #Samfunn #Juni #sommer #sommerferie #Magisk

-Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg