Treningsvideoen som gir deg motivasjon.

video:vid119790715153347
 
 
Hei flotte lesere. I dag skal jeg dele en video med dere som dere kanskje får litt energi av å se. Kanskje den til og med gjør at du orker å dra på trening når du aller helst vil sitte i sofaen og se på TV?! Hvem vet. Selv bruker jeg å se på slike videoer når jeg kjenner litt på at jeg ikke orker å trene. Det hjelper masse, synes jeg.

Og de dagene det står knebøy på programmet, og den gjør at du ikke kommer deg på trening, så er det lik så greit å finne på noe annet. Dagen jeg trente det som dere ser på videoen, hadde jeg med meg ei som ikke har trent styrketrening så veldig mye. Veldig ukjent med øvelser, og hun hadde noen skader som hindret henne i ulike press øvelser. Så da måtte jeg tenke ut noe hun også kunne takle. Så da var det disse øvelsene på videoene som dere ser over som jeg tok henne med på. Jeg har fått masse inspirasjon av å være med på timer på 3T Ilsvika, så det var gøy å lage en liten time selv også.

I og med at hun var veldig ny, så ville jeg ikke gjøre det ubehagelig, i så fall ikke så veldig. Jeg ville få henne sliten, men samtidig ikke så sliten at hun gikk i kjelleren. Derfor kjørte vi ca 5 reps på hver og da i flere runder med ca 20 sekunder pause mellom hver runde.

 

I morgen skal jeg møte henne igjen, men da skal jeg ta henne med utendørs å trene. Jeg har masse erfaring med det selv, så det skal bli gøy legge opp til en økt ute også. Les: Trening utendørs.

 

Nå håper jeg at lysten til å trene stiger som bare det. Fikk senest i går to tilbakemeldinger på lesere som har prøvd ut videoer som jeg har lagt ut på min instagram,@Randiae. Og der må jeg bare si en ting til dere som prøver det jeg prøver. IKKE kjør på med høy vekt på øvelser du ikke er kjent med fra før. Ta en vannflaske, 2 kg eller 8kg. Ikke kjør på med det tyngste. Sånn – da fikk jeg sagt ifra om det. Hun hadde brukt en 16kg kettlebell på en øvelse hun ikke hadde prøvd før. Så bruk hodet folkens.

 

Ha en super dag.

 

 

 

3 kommentarer
    1. En veldig fin video. Du er så flink!
      Og kan tenke meg det motiverer deg også å kunne motivere andre ^^
      Men det å kjøre med for høy vekt med en gang er ikke bra nei. Må bygges opp gradvis (:

    2. Henriette Celin: Det må det absolutt 🙂 Det er alltid noe å pirke på. Men, det å forstå viktigheten med rett teknikk blir man nok aldri ferdig å snakke om. Inkludert meg selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg