Få innblikk i mitt kosthold og bli inspirert.

I dag tenkte jeg det passet veldig bra å vise dere hva jeg handler inn til hver uke for at jeg enklere skal spare penger, men også det å spise sunnere. Har man mye sunn mat i skuffer og skap, er det enda enklere å ikke skli ut til søtsaker og den maten som gjøre oss kvalm og uvell. Det meste av det som er søtt er godt der og da, men etter å ha spist alt for mye, var det kanskje ikke verdt det. Jeg blir i så fall veldig kvalm etter potetgull og dipp, da jeg ikke greier å styre meg til mindre mengder. Derfor må jeg bare la vær å kjøpe det, fordi jeg får svi for det i ettertid. Så forstå meg rett, det er absolutt ikke noe galt i det å spise usunt og det man måtte ønske, men i dette innlegget vil jeg dele mine tips til hvordan man enklere kan ty til bedre matvaner.

 

Dette er et sponset innlegg.

 

Dette er ikke noe som forsvinner på en uke, men det meste gjør jo det. Men, slik som havregryn, mandler og syltetøy er varer som gjerne står i flere uker her i huset. Havregrynsgrøt med syltetøy er godt når man får lyst på noe søtt. Eller melk, havregryn med skiver av banan. Mandler kan også være noe jeg ofte spiser en neve eller to av på kvelden hvis jeg får lyst på noe godt. Her er det bare fantasien som stopper oss. Mye av det dere ser her er noe av det jeg benytter meg av når det kommer til frokost og mellommåltider. Stort sett i så fall.

 

Jeg ser ofte på hva de ulike varene inneholder så jeg kan lettere velge det som er sunt. Og noen ganger så er det ikke så ille å spise det som er billigere heller. Det er mange ulike typer yoghurt, og jeg velger ikke den dyreste typen her, men finner noe som har det jeg ser etter når det kommer til næringsinnholdet. Jeg som trener så mye som jeg gjør, er nødt til å tenke på det. Også har jeg heller ikke muligheten til å spise når jeg måtte ønske det, da jeg jobber som frisør. Da er det viktig for meg å vite at det også holder meg mett en stund. Proteinrike varer holder meg mett lengre.

 

Havregryn kan jeg også ha i mine produkter fra min sponsor, NOKA.


 

 

Har du en rutine på dette med kosthold og innkjøp? Jeg har også tips til hvordan en middag kan være billig og sunn. Det kommer det også. Er det ellers noe du vil jeg skal gi tips om eller generelt blogge om? Ikke nøl med å legge igjen en kommentar.

 

Ha en fantastisk fin dag, og ikke minst en fin uke.

 

 

#Mat #tips #Penger #Billig #Mattips #Inspirasjon #Motivasjon #Rutine #Protein #Næring #Blogg #Matblogg #Oppskrift #Trondheim #Norge #Juni #sommer

-Randi Annette-

7 kommentarer
    1. Havregrynsgrøt er så godt! og det finnes mye søtt og godt som også er sunt man kan toppe den med ^^
      Det beste er jo å fylle kjøleskap og skap med sunne og gode matvarer, så man lettere kan holde seg sunn (:

    2. Så masse sunt du spiser, dette inspirerte virkelig 😀 Håper du har en flott dag! Feel free til å ta en titt innom bloggen min og følge den 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg