De nye retningslinjene for bloggere.

Det er nå kommet en ny oppfordring til bloggere. Dette engasjerer meg – naturligvis. Kampanjen går ut på at man får tips til å blogge om helse og kropp på en god måte. Og jeg må si at det er en kampanje som har mye bra med seg, men jeg tror nok aldri vi vil bli enige om hva som er rett og galt. For det er uansett meninger om alt, uansett hvor riktig vi blogger.

 

Retningslinjer for bloggere blir lansert neste uke – kanskje ikke så dumt.

 

Når det kommer til detaljer om hvor mye jeg veier og hvor stor jeg er når det er snakk om cm, så utgir jeg aldri det. Men, jeg har nevnt mer generelt og hva som har endret seg når jeg har satt inn giret og bestemt meg for en forandring. Men, jeg prøver å tenke over hva jeg skriver og hvilke signaler dette gir.

 

Les: Ny kroppsmåling

 

 

 

Med tanke på mat så legger jeg ikke skjul på at jeg spiser usunt og jeg vil si at jeg har et sunt forhold til mat – generelt. Jeg prøver å være flink i ukedagene, tenke over det jeg gjør. Jeg trener såpass ofte og mye at jeg er nødt til å spise mer enn middag og kveldsmat. Men, alt dette er gammelt nytt for de faste leserne mine. Så jeg synes denne kampanjen er veldig bra og det er i så fall ikke noe som kan gjøre ting verre. Det er jeg helt sikker på.

 

 

Hva tenker du om en slik kampanje?

 

-Randi Annette-

8 kommentarer
    1. Jeg har faktisk fulgt nesten alle disse retningslinjene i løpet av de snart fire årene jeg har blogget uansett, så for meg er det ikke noe problem å følge dem. Det jeg ryker på er punktet om klesstørrelse, for denne har jeg oppgitt et par ganger. Nå er jeg riktignok ikke spesielt tynn sammenlignet med de bloggerne dette rådet nok er ment for, men jeg ser likevel argumentet for hvorfor dette like godt kan droppes, så da tar jeg til meg dette i fremtiden.
      Et annet punkt som er vanskelig å følge opp er det siste. Jeg har ikke tallet på hvor mange transpersoner tidlig i tenårene som har kontaktet meg og som har bestemt seg på forhånd for at de ønsker hjelp av meg og derfor ignorerer alle mine forsøk på å få dem til å kontakte støtteorganisasjonene jeg tipser dem om. Likevel, da har jeg i alle fall prøvd, og det å gjøre som de ønsker vil jo uansett være å gjøre dem en bjørnetjeneste, for he jeg er jo ingen fagperson. Så sånn sett følger jeg jo dette punktet også, selv om det er vanskelig.
      Uansett er vel poenget mitt at jeg har ingen problemer å stille meg bak denne nye sunn fornuft-plakaten. For navnet er slik jeg ser det veldig treffende: det handler om sunn fornuft, og bruker du fornuften din, så trenger du egentlig ikke å moderere deg heller 🙂

    2. Emilie: Helt enig. Jeg føler at jeg følger stort sett alt som står her, og det er mange av punktene som ikke er noe for meg heller. På den måten at jeg da aldri har vært opptatt av hvilken størrelse jeg for eksempel bruker når det kommer til bukser. Det finnes x-antall modeller og jeg kan være for stor til en modell med samme størrelse. Så ja, ikke noe jeg ønsker å legge så mye vekt på.

      Samme med operasjoner og den slags.

      Når det kommer til siste punktet, så har jeg blitt kontaktet av mange via mail og det går i det at de vil ned i vekt, de vil ha tips til kosthold ect. Da henviser jeg de til de som har en utdannelse fordi jeg ikke kan ta på meg en så stor oppgave. Men, for mange så virker kanskje en blogger som en person som vet alt og kan alt.

    3. Jeg tror du har rett i det at det er vanskelig å si hva som er rett og galt, for vi er jo forskjellig. Og vi har like forskjellige meninger.
      Tips. Hvis du skriver “min mening er.. “,”min erfaring er…”, ” i mitt hode er det sånn….”; “ut i fra min erfaring mener jeg…”
      Da kommer det fra deg hvor du bruker ditt perspektiv. Det er en fin metode der du uttrykker deg på en måte hvor ingen kan ta deg. Ingen andre vet hva du mener liksom. De kan heller ikke angripe din opplevelse.
      Hvis du hadde sagt ” det er egentlig en dårlig frokost” , da kan noen ta deg på det.
      Hvis du sier ” etter min smak var det en dårlig frokost”. Ingen andre kan si at det er feil. For det var din opplevelse av noe.
      Lykke til med prosjektet

    4. Jeg tenker også det er en bra ting. Så har man mer en ramme liksom, å gå etter. Alle kan ikke være enig i hva som er rett og galt, men noe kan vi da forholde oss til tenker jeg (:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg