Lyst på en ny oppskrift på et sunt måltid?

Jeg må bare dele denne oppskriften med dere, for denne kveldsmaten ble vanvittig god. Sunn er den også. 

 

Etter en travel dag på jobb fikk jeg besøk av ei veldig god venninne. Vi gikk ned til sjøen og vi skravlet i en god stund. Et skikkelig godt selskap jeg ikke ville ha vært foruten, bare for å nevne det. Etter en helg med mye god mat og litt ekstra lørdagsgodt, kjente jeg at lysten på noe søtt trengte seg på. Det hadde slettes ikke skadet med is i denne varmen, men jeg ville være flink og finne noe sunnere. Jeg dro på butikken for å handle inn for uken og jeg angrer virkelig ikke på de gode ingrediensene jeg kjøpte inn. Dette er en skål som er fylt med ren kjærlighet som gir en følelse av sunnhet.

 

Det å gjøre en liten forskjell med tanke på kosthold kan gjøre mye.

 

 

Ingredienser.

1 Liten boks yoplait yoghurt med smak av vanilje

3 Ss  Tine mager cottage cheese

1 Ts kokosmasse

1 Neve bringebær

1 Ss gresskarkjerner

5 Mandler

 

 

Ikke rør sammen, men bare spis. Da kjenner du virkelig alle ingrediensene. Og spis gjerne med en hjerteskje.

 

 

 

For hvor kjedelig er ikke mat uten masse farger? Det frister ikke med en grønn salat heller. Frisk opp og ikke vær redd for å bruke ingrediensene du har tilgjengelig. Plutselig finner du din favoritt. Slik jeg gjorde nå.

 

 

Et måltid som egner seg som frokost, mellommåltid og kveldsmat. Og det med god samvittighet.

 

 

#Tine #cottagecheese #oppskrift #tips #Mat #lunsj #Mellommåltid #frokost #Kveldsmat #juli #sommer #Bringebær #frukt #mandler #foto #bildet

-Randi Annette-

 

6 kommentarer

Siste innlegg