Det koker inne i meg.

Jeg var på mange måter et offer. Det var litt nå og da, men det kan ikke sammenlignes med det denne jenta forklarer.

 

Jeg kommer ifra en liten øy, og det var på den tiden ikke så vanskelig å bli sett, og det på godt og vondt. Jeg var noen ganger den jenta en gutt eller to var forelsket i, og dagen etter var jeg hun som skulle terges. Det var nok ofte slik at de ville ha oppmerksomheten min, men de gjorde meg bare trist og lei. Det å kaste søte, små og hårete edderkopper med lange og krokete bein, fungerte bra med tanke på å få min oppmerksomhet, men ikke av den gode sorten.

 

Over til noe alvor.

 

Jeg mistet mamma veldig tidlig, bare åtte år gammel (ung). Jeg fikk høre at jeg brukte henne som unnskyldning hvis jeg var trist. Men, den gangen var det ofte at jeg tenkte på henne når jeg først ble trist. Også klipte jeg håret mitt da jeg ble rundt 12 år gammel, og jeg hadde masse fall og bølger. Da var jeg blitt til en sau.
Også briller. Ja, la oss sette prikken over i’en. Briller vet du, det er kjekt å få oppi alt. Da var jeg brilleslangen. Det skal sies at det med brillene varte bare de første dagene, da gutta helt sikkert trengte litt tid til å venne seg til det. Ikke vet jeg.

 

 

Dette er den korte versjonen. Men, jeg kjenner meg igjen i den jenta jeg skal fram til. Men, jeg mener da med tanken på det å bli mobbet, men det kan så klart ikke sammenlignes med det hun opplever, da hennes historie er langt mer alvorlig. Jeg var ikke alene om å bli mobbet, og jeg så det var flere som hadde det verre enn meg. Mye verre. Jeg var ikke et offer hver eneste dag, men i perioder. Men, jeg hadde det jo bra slik jeg husker det. Og mye er kanskje fortrengt. Det å bli terget har nok alle og en hver opplevd. Ikke at det trenger å være greit det heller.

 

 

 

Jeg leste innlegget på Trdby.no, og jeg kjente det kokte skikkelig inne i meg. Victoria 19år. Enn å legge et tau på trappen hennes, for så å håpe at hun bruker det til å ta sitt eget liv. Ja, for det kan ikke tolkes slik at hun skulle bruke det til noe annet enn å henge seg selv. Så sterke ord, men hva med handlingen til disse ungdommene? Den kan ikke sammenlignes med mine ord.

 

 

Her ser dere meldingen som sier at hun vil ha tips.

“Senest for to uker siden ble jeg utsatt for et grovt overgrep i byen, der vedkommende visste fult navn og boplass. Denne uken lå det et tau utenfor døren, og som dere ser på bildet var nok dette i håp om at jeg skulle komme på kanten, så nært kanten at jeg skulle ende opp å bli en av mange som endte opp å ta mitt liv pga mobbing. (…) Om noen i det hele tatt har en anelse på hvem dette kan være, setter jeg pris på navn slik at jeg kan anmelde dette!”

 

 

Hvis noen kjenner noen, har hørt om dette, så vær snill å si ifra. Tenk om dette var deg eller ditt barn?! Det er lov til å dele innlegget om det skulle være til hjelp for denne jenta. Hun er sterk som takler dette. Jeg støtter henne.

 

 

#Mobbing #sosialemedier #nettsted #Mobbing #trdby #Trondheim #blogg #hets #nettroll #jodel #media #oktober #samfunn

-Randi Annette-

10 kommentarer
    1. Sårt og vondt det der. Jeg og folk veldig nær meg kjenner seg dessverre så alt for godt igjen. Bra du og andre, blant annet dattera mi tør å ta tak i det. Takk skal du ha.

    2. Tommy: Ja. Det er fader meg ikke greit. Det å bli mobbet på grunn andre utseende, klær og ect. Det verste et at voksne er like ille. Lærere er også mobbere. Jeg husker noen gloser fra spesielt en lærer. ….

    3. Hei. Jeg vil bare si tusen takk for et så støttende innlegg. Det betyr mye når jeg ser at folk reagerer, og denne gangen fordi de endelig ser at dette ikke er greit.
      stor klem fra meg!

    4. Victoria Grøtting: Så hyggelig å se at du selv tar kontakt og kommenterer her 🙂 Jeg kjente det begynte å koke skikkelig, og jeg klarte ikke å IKKE gjøre noe.

      Bare hyggelig å kunne dele litt av min historie 🙂 Tusen takk for at du tok deg tid til å lese <3 Håper du får det bra snart. Du er sterk 🙂

    5. Føler det er viktig å vise at man setter pris på dette! det gode vi gir vil jo tilslutt ta over det vonde andre gjør! Synes det er bra at det koker, da er det ikke bare jeg som føler på urettferdigheten lengere! Tusentakk! Gjerne se innom min blogg fremover også, der skal jeg begynne å bli ærlig selv om dette!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg