Kalenderluke nr 17. Sjokoladen jeg spiser med god samvittighet.

God lørdag alle sammen. Nå har jeg traktet meg en stor kopp med kaffe, og skal om ikke så alt for lenge sykle til jobb. Men, før den tid har jeg lyst til å dele noen godbiter med dere. Jeg kjøpte nemlig fem ulike typer av Premium sjokoladen, og jeg må si det var mye spennende. Det er bare ett år siden jeg lærte meg å like mørk sjokolade, og favoritten er egentlig ikke mørk sjokolade, men jeg spiser i så fall denne sjokoladen med god samvittighet i ukedagene. 

 

 

 

 

 

Dette er ikke noe sponset innlegg, men jeg hadde lyst til å vise dere de typene jeg har smakt, og hva jeg synes om de. 

 

 

 

 

Denne scoret høyt hos meg, og grunnen er at jeg elsker lakris. En fin kombinasjon med sjokolade.

 

 

 

Denne er original, hel mørk sjokolade. Veldig god. Lys sjokolade kan jeg spise i mengder uten problem, men mørk sjokolade er mer bitter, så da greier jeg (heldigvis) ikke så mye.

 

 

 

Chili. Den var sterk på ettersmaken. Jeg fikk spist den opp, men ikke en klar favoritt.

 

 

 

Denne derimot, super god. Jeg er glad i mint, og After Eight for eksempel. Så denne anbefales.

 

 

 

Appelsinsjokolade er også en favoritt, så denne kan jeg også gå god for.

 

 

Har du smakt noen av disse, eller er du ikke så glad i mørk sjokolade? Jeg har smakt en med 90% kakao, om det ikke var mer. Den var ikke god. Ikke litt en gang. Jeg tørket ut i munnen av en liten bit, og tunga mi var brun i flere timer etterpå. Okei, ikke flere timer da, men i så fall lenge.
Ellers ønsker jeg dere en flott dag, og selv skal jeg jobbe til klokken seks i kveld, også på julebord. Så det skjer mer på instagram i dag, (Randiae) enn her på bloggen hvis dere ønsker å få en smakebit av dagen og kvelden. Ha en flott helg, kos dere og nyt livet. Med eller uten mørk sjokolade.

 

#Premium #Freia #Freiasjokolade #marabou #mørksjokolade #Kalender #julekalender #Jul #familie #tips #Inspirasjon Julegaver #trondheim #appelsin #mint #chili

-Randi Annette-

 

4 kommentarer
    1. Vi liker de samme sortene vi ser æ😀 De er gode ja:) ønske dæ en flott kveld👄💅💃 stor klæm fra ann Bente

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg