Kalenderluke nr 20. Mat du får muskler av.

Nå har det seg sånn at det er ikke bare det å trene masse som gjør at man bygger muskler. Det kanskje mange ikke vet, er at kostholdet betyr nesten enda mer enn trening. En fin kombinasjon altså. Selv er jeg på trening omtrent fire dager i uka, men er i grunn ikke super flink med kostholdet. I det siste, som da vil si, siden høst, har jeg ikke vært så firkantet når det gjelder kosten. Men, jeg prøver så godt jeg kan å tenke over mengden jeg spiser, og at den skal inneholde en blanding av protein, karbohydratet og fett. Spesielt i hverdagene.

 

Yoghurt og cottage Cheese er et eksempel på proteiner jeg benytter meg av.

 

 

 


 

 

Banan har karbohydrater og nøtter har fett. Dette er en skål jeg sitte å kose meg med, fylt opp med masse digg. Like godt til frokost, som et mellommåltid og kveldsmat. De salte cashewnøttene mot de søte bananene er himmelsk.

 

 


 

Så en fin kombinasjon altså. Enkelt og greit – mat du får muskler av, og ikke minst næring for helsa til del. Ikke glem utseende på innsiden av kroppen.

 

 

#side2 #blogg #helse #Motivasjon #inspirasjon #instagram #randiae #nøtter #Fett #Proteiner #Desember #jul #Julekalender #matblogg #næring #sunn

 

-Randi Annette-

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg