Masse bilder fra nyttårsfeiringen min.

Nyttårsaften ble så utrolig hyggelig, så jeg må nesten ta dere med igjennom kvelden via noen bilder og litt tekst.

 

2017 – jeg er klar.

 

 

 

Kjappe bilder før jeg måtte løpe til bussen.

 

Jeg ville jo vise dere kveldens antrekk, så da måtte jeg knipse noen få bilder.

 

Også var det nyttårsaften. Jeg glemte helt å ta bilder av den gode maten. Vi hadde kurvfest så alle hadde med noe. Jeg hadde saltkokte poteter og tzatziki, noe jeg selv elsker. Av en eller annen merkelig grunn, så savnet jeg ikke kalkun og waldorfsalat. Det sier litt om maten vi hadde tilgjengelig. Det var alt i fra thaisuppe til chilli con carne, skinke og spekemat til ost og kjeks. Magisk.

 

Så skulle vi sprette flaksa. Her ser dere Rikke i action – mitt søskenbarn.

 

Så ble det avfyrt raketter fra festningen. Vi var like ved, så vi stod bare på trappen. Dere kan se festningen på noen av bildene, det hvite huset til venstre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg kunne høre stemmer og lyder som ligner på noe som dette:

 “Oiiiiiiiiiiiiii.. Pang, oh….dang dang dang………… ÅHhhhhhhhh, så dokker deinj da…. Ohhhæææææææoooow”. Lydene av disse flotte menneskene som nøt synet av de hylende rakettene som spredte en røyk og fargerike farger rundt oss.

Magisk.

 

 

 

 

 

 

 

 

Så var det inn igjen med noe godt i glasset, mimring fra barndommen, da vi alle var små barn, og lekte i huset til bestemor og bestefar. Nå var det vi som var voksne, og feiret nyttårsaften i stuen der vi alle hadde våre minner fra barndommen. Den samme tapeten og det samme gulvteppet på enkelte deler av stuen, var igjen for å ta vare på små detaljer og minner. Vi kunne se bilder av oss som barn, og tenke tilbake til da bildene ble tatt. Bestemor og bestefar som lekte gjemsel og sura med oss. De som lot oss sparke ball inne på stuen, der bestemor stod som keeper, og målet var mellom beina på pianoet som Phjort  (bestefar) spilte på. Minner – gode minner.

 

 

Andreas og RIkke.

 

 

Takk for i går kveld, Rikke, Hilde, Andreas og Håvard. Takk for at jeg fikk feire inngangen til det nye året med dere.

 

-Randi Annette-

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg