Depresjon og mistolkninger. You name it.

Det er egentlig nå jeg kjenner at jeg har så lyst til å ta over dette tastaturet mitt å skrive akkurat det jeg har lyst til. Akkurat det jeg føler for å skrive, men heldigvis har jeg fornuften meg meg, Det er kanskje ikke alt som trengs å bli kastet lys over. Det er kanskje greit å holde litt igjen også, med mindre det er godt for noe. Ja, kanskje det hadde vært godt for noe, å bare pøse ut av seg for så å føle seg 10kg lettere. Ja, kanskje det ikke hadde vært så dumt.

 

 

 

 

Mange, inkludert meg selv bruker bloggen for å formidle, dele, opplyse og fortelle andre om ulike ting. Vi bloggere vet at det er de mest personlige innleggene om sykdom, helse, livsstil som treffer og gjør at man får oppmerksomhet og lesere. Og det kan treffe begge veier. Du kan fremstå som en helt, og du kan fremstå helt motsatt. Jeg personlig har veldig sansen for de som gir litt faen, rett og slett. Jeg beundrer de som ønsker, og ikke minst tør det å dele sine innerste tanker og følelser. Jeg er tøff, men ikke tøff.

 

Folk åpner seg opp, og vi kan se kjendiser gjør det lettere for andre å gjøre det samme. “Jeg har slitt med depresjon. Jeg vurderte å ta livet mitt flere ganger….” Og andre sier at de har slitt med spiseforstyrrelser.

 

 

Det er ikke alltid at alt er så jævlig alvorlig heller, men det er ganger man som en blogger må få lov til å være et menneske, med følelser der man ikke trenger å bli sett som, “ja, du sliter du. Du virker så deprimert, for det så jeg på bloggen din for noen uker siden…”. Jeg har fått slike tilbakemeldinger der jeg opplever at tror de kjenner meg og tror de bare kan slenge utav seg det ene og det andre, fordi jeg en kveld var menneskelig og var trist, og skrev noen ord. Bare for at jeg satt en kveld å kjente på en ensomhet, litt kjedsomhet og et savn av folk jeg har mistet, eller de som kanskje er der, men som er så alt for langt unna. Jeg ville bare skrive noen ord, for jeg ville ikke ta opp telefonen å ringe noen…. En skulle tro at det var noe av det mest naturlige et menneske kan gjøre.

 

Men da er man plutselig deprimert og sliter. Da er det plutselig ikke noen prosenter av befolkningen som sliter med depresjon, men da er det 100% av befolkningen plutselig. Bare husk en ting. Selv om man leser en blogg, ser noen i ny og ned eller ser kjendiser på TV, så betyr ikke det at vi kjenner de personene. I så fall ikke godt nok til å påstå noe utifra noen ord som blir skrevet eller sagt. Der har vi alle noe å lære. Vi dømmer så alt for fort. 

 

Det er rart at noen kan henge seg opp i de små innleggene, når bloggen min stort sett handler om inspirasjon, trening og treningsklær. Ja, det sjokkerer meg litt, må jeg si.

#helse #psykisksyk #psyke #psykisk #Trondheim #dømme #mennesker #situasjon #blogg #blogger #inspirasjon #depresjon

-Randi Annette-

8 kommentarer
    1. Alle vil føle seg nedfor fra tid til annen, ingen er glad og sprudlende 100% av tiden. Noen ganger føler jeg ordet blogger får en negativ klang over seg, det er bare mennesker bak et tastatur som deler det de ønsker. Noen temabasert, andre om livet sitt. Men det er et langt steg fra nedfor/en dårlig dag til deprimert. Og som nevnt, ALLE må få ha dårlige dager!
      Jeg elsker når folk river av tabu stempel rundt sykdommer, eller rundt livet generelt. Har du en dårlig dag og våger å skrive om den, gjør det. Det finnes ingenting mer ekte enn å vise at ikke alle dager er solskinn!
      Utrolig godt skrevet <3

    2. Mia: Tusen hjertelig takk for fine ord – veldig fine ord.

      Ja, som blogger må man tåle mye. Og da mener jeg at vi som bloggere er også desto sterkere og hardhudet, fordi vi må tåle å “stå i det”. Det er greit det, men for all del , ikke døm.

      Hyggelig at du syntes det var bra skrevet. 🙂

    3. “Akkurat det jeg føler for å skrive, men heldigvis har jeg fornuften meg meg, Det er kanskje ikke alt som trengs å bli kastet lys over.”
      – Tja, jeg tenker det er sunt å kaste lys over det meste, jeg! 🙂 Syns ikke det er så ufornuftig å skrive om akkurat det man føler for, i alle fall. Eller andre temaer som er ganske tabulagt. Men det vet du jo at jeg syns, siden jeg jo blogger om en hel masse som antagelig ikke alle mener man bør blogge om.
      Men ja. Enig i at man ikke skal tolke ALT ut av ETT innlegg, eller tro at man kjenner alt ved en person bare ved å lese litt blogg. :b SÅ enkelt er det ikke! ;D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg