Gratulerer med dagen pappa. Jeg elsker deg.

Kjære pappa.

Gratulerer med dagen. Du har nå blitt 60 år, ung. Du er ikke bare en pappa for meg. Men, min aller beste venn. Vi har vår samme gode humor, eller for noen er den kanskje skikkelig tør. Det er slik vi liker det. Vi ler av det samme og vi veksler kun noen blikk, også er vi der.  Mange rundt deg og oss er veldig glade i deg. Og barna i familien elsker deg. Fordi du er så snill, omtenksom og du viser hjerterom.

 

 

Vi ringer hverandre tre til fire ganger i uken. Ikke fordi vi har så mye nytt å fortelle. For som du sier etter noen minutter, “ellers er det ikke noe nytt her heller..:”. Og da må jeg le litt. For du sier gjerne det to til tre ganger i løpet av den samtalen vi har. Og jeg må så klart gjøre meg til etter deg, så vi får oss en god latter.

 

Du jobber og står på med fiske. Det er kanskje ikke noe å lure på hvor jeg har min arbeidsinnsats ifra.

 

Jeg har fått sett og ikke minst få kjenne på hvor tøft fiske kan være. Du husker kanskje den gangen da jeg skulle vise jeg hadde mer muskler enn du trodde. Da jeg skulle dra opp en krabbeteine som var full av sjø og krabber (LES TUNGT!), og det endte opp med at jeg datt bakover og satt rumpa fast i en bøtte som var fylt av død fisk som var agn til teinene.. Ja, da ble det masse latter og du måtte gi meg en hånd. Om du ble imponert, vet jeg ikke.


 

Nå er det ikke mange dagene igjen til du kommer til Trondheim. Da skal jeg, du, Jørgen, Hilde og Håvard ute å spise. Kose oss vi fem, før jeg og du reise til Gdansk sammen på lørdag. Da skal vi på tur sammen, noe som ikke har skjedd siden jeg var et lite barn. Det ser jeg frem til. Tenk det. 60 år og det er nå livet starter. Du hopper i de seksti år med å gjøre noe du ikke har unnet deg før. Nemlig det å hoppe på et fly, reise til en ny plass og ta ting som det kommer. Det kaller jeg en sprek 60-åring i sin beste alder.

 

 

Gleder meg til du kommer på besøk i helgen. Da skal vi ferie dine 60 år. Måtte du leve for alltid og være en del av mitt liv i hundre år til. For et liv uten deg kan jeg ikke forestille meg.

 

Jeg elsker deg, pappa.

 

-Randi Annette-

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg