Livet – som en berg og dalbane.

Jeg fikk tilbakemelding på skriveoppgavene mine som jeg skrev på nynorsk, og jeg er kjempe fornøyd med karakteren. Det første jeg sa til meg selv var så klart, du kunne greid bedre. Du burde ha jobbet deg opp til en bedre karakter. Men det er meg i et nøtteskall. Jeg forventer alltid mye mer av meg selv. Alt for streng kanskje, men jeg passer på å klappe meg selv på skulderen også. Karakterene mine har blitt bedre og bedre, så noe bra må jeg jo gjøre.

 

 

Jeg kan nesten ikke tro at jeg snart er ferdig meg faget. Det er faktisk ikke til å tro. Jeg har noen store innleveringer og prøver før eksamen, så jeg kan ikke slappe av riktig enda. Men det å få bedre og bedre karakterer er en perfekt timing nå. Da kan jeg gå inn mot eksamensperioden med et smil og ikke minst med en motivasjon. Det er noe jeg trenger i et fag som jeg ikke synes så veldig mye om. Men jeg har lært meg å like det og lært meg å jobbe med det, og det har gitt resultater.

 

 

 

Et lite skryte og klappe seg selv på skulderen innlegg. Men det er kanskje ikke så rart at jeg er litt stolt. Jeg står opp mye tidligere enn jeg må for å trene og for å jobbe med skole. Så jeg får litt avslapping før leggetid. Andre dager er det skole, jobb, trening og skole. Eller dager uten trening går det i masse skole. Jeg skal fullføre studiekompetansen min med å vite at jeg gjorde det jeg kunne. Og dette er en kjempe fin erfaring å ha med seg.

 

 

Det å gjøre noe man ikke vil dag inn, dag ut er en prestasjon i seg selv. Mange i klassen min har hoppet av faget, og jeg kan god forstå det. Men enkelte gaper over for mange fag av gangen, men man finner jo ikke ut før man har prøvd. Så all respekt for de også som faktisk turte å satse, prøve og feile. Det er bra det. Livet handler vel om berg og dalbaner – prøving og feiling.

 

Livet – som en berg og dalbane.

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg