TRONDHEIM SKUFFER

Trondheim skuffer 100% om dagen, og jeg er så lei. Det holder ikke med en til to forskjellige årstider, neida, det blir gjerne alle fire. For meg som sykler hele året, er dette ganske kjipt. Jeg kan velge å ta bussen, så klart, men den tar dobbelt så lang tid- om ikke mer. Og det å starte og avslutte en arbeidsdag med frisk luft og god blodgjennomstrømning i beina etter å stått en hel dag, er magisk.

 

Jeg har ett sett med klær hver eneste dag. Regnbukse og en varm jakke. Til nød regnjakke. Jeg kan se det er oppholds ute når jeg skal dra til jobb, men du kan banne på at det begynner å regne etter bare fire minutter. Så jeg har den på uansett, for det regner eller blåser uansett.

 

Bildet ble tatt i fjor, men har redigert det for kort tid siden. Passet ypperlig når tema her er regn.

 

Men Trondheim har da mye å by på den. Det er bare dette været som vi alle snakker om. Som frisør så møter jeg ganske mange mennesker hver dag, og tema er alltid været. Selv om jeg er opptatt av å prate fag og hår, så sniker det seg inn litt regnprat

 

Regn, snø, sol, vind og… regn. Den dagen eller perioden jeg kan sykle til jobb med en lettere jakke og uten regnbukse, den dagen….. Bare det å skal skifte om fra vinterdekk til sommerdekk. Det kan ikke være så lenge til vel.

 

Vel?

 

-Randi Annette-

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg