FORTVILELSE

Akkurat nå holder det på å koke litt over for meg. Av ren fortvilelse. Jeg holder ikke på å gi opp så klart, men jeg kjenner det er alt for mye på en og samme gang, og da av prøver og avanserte oppgaver. I morgen skal jeg ha prøveeksamen i norsk skriftlig – hovedmål. Fra klokken 16.00-21.00, fem timers….

 

Også skal jeg sette meg inn i et dikt av Gunvor Hofmo der jeg skal lage et litterært program som skal inneholde lyd og bildet, og innslag av kreativitet. Denne videoen skal vare i 7 – 15 minutter. Jada, dette går jo rett vest. Jeg har rett og slett ikke peiling på hvor jeg skal hente hverken motivasjon, god holdning eller noe form for positivitet. Det er en måned igjen av dette skoleåret, med mindre jeg kommer opp i norsk muntlig, da er det snakk om to måneder.

 

Snart har jeg sikkert igjen hår på huet – en smule fortvilet om dagen kan man si…

 

 

Jeg vil så gjerne prestere noe. Vise at jeg kan selv om det er krevende. Men jeg vet ikke jeg. Det er kanskje ikke så mye mer å si enn tvi-tvi.

 

Ikke vet jeg.

 

-Randi Annette-

6 kommentarer
    1. Dette klarer du!!!!!!
      Har aldri vært borti den typen oppgave du beskriver (litterært program), men det hørtes faktisk morsomt ut. Men jeg skjønner stresset… Er det dette du skal gjøre på fem timer, eller er det i tillegg? Skal du lage en video?
      Hvis du føler du står fast, er mitt beste tips (som jeg bruker selv så det står etter!) å finne en “rollemodell”. Jeg søker av og til på nettet, finner noe jeg liker og bruker det som modell. NB! Dette innebærer ikke herming, men jeg lar fantasien løpe løpsk omkring temaet. F.eks. hvis du skal lage noe som handler om “ungdom og selvbilde”, kan det være lurt å finne en modell som handler om noe annet, men litt relatert – f.eks. “ungdom og holdninger til mobbing” eller noe slikt. Du kan også finne en modell som handler om …tja, reklame for fluortabletter. Bare modellen er god. Så kan du bruke samme modell (oppbygning, poengfremhevingsmåter etc) som utgangspunkt for din egen greie – som, fordi det er noe helt annet, aldri vil bli en “kopi” 😉
      Hva handler diktet om, btw?
      Lykke til i kveld! Go in there, have fun, show them your best! Give it all! Du er nå på oppløpssiden! YES, YOU CAN!!!!
      (—man kan til og bli valgt til president med det slagordet; jeg bare nevner det) ;))

    2. Sarah Nazeem: I kveld er det 5 timers skriftlig eksamen. En langsvarsoppgave (3-5 sider) og kortsvar (250 ord).

      Diktet er fra Gunvor Hofmo. Spille inn en video på 7- 15 minutter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg