GLEDER MEG TIL PRØVEEKSAMEN.

Det var en ironisk måte å legge det frem på. Sannheten er vel at jeg prøver å lure meg selv her til å tro og mene noe annet enn det som faktisk er. Men hva annet kan jeg gjøre? Det har gått bra før, så dette får jeg til. Det kommer til å bli tøft å komme igang med å skrive en langsvar på 3-5 sider, og ikke minst en kortsvar som ikke kan inneholde mer enn 250 ord. Dette på 5 timer. Jeg må si ungdommene i dag som går på videregående har all grunn til å klage og henge litt med leppa. I så fall når det er snakk om et så stort fag som norsk er. Nå tar forsåvidt jeg vg2 og vg3 på ett år, så det blir dobbelt opp. 

 

Men uansett, det er beinhardt. Men greit, jeg skal ta denne fighten jeg. Så kan jeg i så fall gå ut med et hevet hodet å vite med meg selv at jeg har greid nok et mål.

 

 

 

Så det å gi seg selv positive tanker og ord er nok med på å gjøre det litt lettere. Jeg hadde norsk sidemål prøveeksamen uken før påske med feber og var skikkelig dårlig. Men jeg fullførte da også og fikk ikke så verst karakter med tanke på hvor tøft det var å sitte der. 

 

Og ifra starten av dagen i dag har jeg koblet av med trening og serie. Jobbet litt med muntlige norskoppgaven som skal inn om litt over en uke. Litt avkobling, men samtidig så har jeg vært .
I underkant av tre timer så sitter jeg der på skolebenken med en høyere puls. Det blir som det blir. Men jeg føler meg klar. Og godt er det.

 

 

-Randi Annette-
 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg