NÅR TRENINGEN STAGNERER

Mange har vært der og mange er der. Når treningen stagnerer så tror jeg det handler om flere ting, ikke bare en. Det jeg mener med det er at det er mye som er avhengig av hverandre for å finne den gnisten som skal til for å lykkes. Jeg vet med meg selv at med gode matvaner, så kommer treningslysten og motivasjonen. Har det for eksempel vært en hektisk periode, usunn mat og lignende, da blir treningsmotivasjonen deretter også. Jeg føler i så fall at sunn og frisk mat frister mer når jeg er aktiv og har motivasjon.

 

Noen som kjenner seg igjen?

 

Er ikke motivasjonen der og treningen stagnerer, kan der være lurt å ta et pust i bakken. Er du vant med å trene 4 ganger i uken, da kan det kanskje være godt å ta fri fra trening tre dager for eksempel. Trener du mindre, kanskje to ganger i uken eller mindre, da er det kanskje på tide å finne på noe annet? Kanskje er ikke den treningen du gjør noe for deg? Hadde kanskje løping, ballspill eller svømming vært mer motiverende? 

 

Klærne er sponset av Brazfit

 

 

Jeg tror mange i dag føler et press om at styrketrening er det som må til. Eller det å løpe. Men er det slik at du ikke trives med det, så er det kanskje ikke riktig for deg å trene på denne måten. Selv vet jeg med meg selv at løping er noe jeg misliker sterkt. Derfor får jeg meg aldri til å løpe heller. For selv om mange løper og det virker befriende å bare knyte på seg et par sko og løpe, så er ikke det noe for meg. En blanding av kondisjon og styrketrening er midt i blinken, men uten tvil så er ren styrketrening noe jeg elsker.

 

De tunge baseøvelsene som knebøy og markløft har vært noe jeg har slitt med å finne motivasjonen for å gjøre i år. Men, jeg tror på variasjon, pauser og det å ha det gøy. Det er nøkkelen til suksess. 

 

 

Husk at du også kan bruke min rabattkode for å få treningslyst. Randiae20 gir 20%- Fri frakt. Nettbutikken – her.

 

 

Motivasjonen er ikke der til utøvere heller, det nekter jeg å tro. Men det er klart at det er lettere å stå på og jobbe hardt når man har et konkret mål. Jeg for eksempel har ikke noe konkret mål, og da blir treningen så som så. Ja, jeg holder meg i form og jeg trener hver eneste uke. Alt ifra 3-5 ganger, alt etter som hvor mye tid jeg har. Men nå kjenner jeg at jeg begynner å få et nytt giv til å konsentrere meg om å jobbe konkret og trene harde økter med kun styrketreninger, med innslag av Tabata og lignende en til maks to ganger i uka. Nå skal styrketreningen komme i fokus.

 

Men en plan eller en tanke om å endre på noe for å lykkes med motivasjonen og trening, det tror jeg er nok til å komme igang. Nå er det full fokus på eksamen for min del, men det er viktig å sette av tid til trening også. Det er ren terapi det.

 

 

Hva gjør du når din trening stagnerer? Kjente du deg igjen i noe av det jeg formidlet her? Følg meg gjerne på Instagram, @randiae.

 

 

-Randi Annette-

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg