MOTIVASJON

Nå vil jeg bare gi dere en liten boost av motivasjon. I så fall så ønsker jeg å gjøre et forsøk.

 

Jeg har selv fått tilbake treningslysten for fullt, og grunnen er enkel – jeg har funnet ut hva jeg liker. Det finnes ikke bare en treningsform eller en måte å trene på. Det finnes så utrolig mye forskjellig. Jeg for min del elsker styrketrening, og er mindre glad i kondisjonstrening. Men en fin kombinasjon kan fungere, som for eksempel intervaller der pulsen stiger. Men nevner du jogging for eksempel da har jeg ramlet helt av. Det misliker jeg nemlig svært mye.

 

Klærne er sponset av Brazfit.

 

Så dersom du kjenner selv at du har lyst til å finne treningsgleden eller bare rett og slett motivasjonen, så kan du ta en titt på punktene nedenfor.

 

* Finn din treningsform

* Er du medlem av et treningssenter, så har du et hav av muligheter

* Du kjenner du burde trene, men finner ikke helt lysten. Book deg på en time, og du har en avtale du ikke kan avlyse

* Du har kommet inn i en god flyt med treningen men kostholdet henger etter. Rydd i skap og skuffer. Lag den en sunn handleliste

* Sett deg konkrete mål. 

* Bestem deg for når du kan ha en spisedag, dersom det kan hjelpe på motivasjonen

 

Selv har jeg ikke noen spisedager, men spiser det jeg ønsker når jeg vil. Men det er klart jeg prøver å bruke hodet og ikke minst tenke over hva jeg putter i meg. Pluss at når jeg trener så trener jeg fryktelig hardt. Vi alle er forskjellige, men vi har alle ansvar for vår egen helse.

 

Jeg trener såpass mye nå fordi jeg synes det er gøy. Det er min største hobby. Men jeg begynte med det for å forebygge skader da jeg jobber som frisør. Snart 11 år i yrket, og jeg har ikke angret et sekund.

 

Lag deg selv en plan og noen mål. Du må ikke vente til mandag. Og heller ikke etter ferien. Så lite som å gå tur i ferien kan jo gjøre godt. Tror du ikke?

 

-Randi Annette-

 

4 kommentarer

Siste innlegg