Å LEVE ETTER ET BUDSJETT.

Nå har jeg brukt noen timer på å få en oversikt over min økonomi og faste utgifter. Jeg må innrømme at jeg synes dette er fryktelig morsomt. Det er kanskje en fordel å like å sette seg ned med dette nå som jeg skal studere Markedsøkonomiledelse på BI her i Trondheim. Så klart er det noe annet å jobbe med økonomien i jobbsammenheng, men igjen så bør man drive en bedrift som om det var sine egne penger. Jeg tenkte i så fall på denne måten når jeg jobbet som daglig leder. Ellers står man igjen med for lite penger, noe som ikke er så gunstig.

 

Jeg har nå satt meg ned å fått en oversikt over faste trekk og når de blir belastet. Samtidig laget meg noen kategorier som er veldig viktig å holde en oversikt over. Den viktigste posten er helt klart regninger, men mat er også en stor og viktig post. Jeg for min del kommer til å fortsette å sykle, da det tar meg bare 7 minutter å sykle til skolen. Det er 460 kroner spart i måneden. Ja, det er ikke så mye sånn sett, men for en student så tror jeg de pengene er gode til å ha til sosiale ting. Jeg ofrer enkelt og greit bussen så jeg kan være med på sosiale ting.

 

 

 

 

Jeg har i grunn levd etter budsjett tidligere også, men jeg har ikke forholdt meg til det med tanke på mat, klær og sko den siste tiden. Men så lovde jeg meg selv en ting etter jeg fullførte generell studiekompetanse. Det var å kjøpe en ny linse til kameraet mitt. Men når jeg faktisk ble ferdig, så valgte jeg heller å shoppe klær. Mye klær. Så ja, jeg har brukt litt penger i sommer, men det var jammen meg på sin plass. Jeg hadde rett og slett ikke noe sosialt liv når jeg studerte så jeg må si jeg har tatt igjen det tapte der – og vel så det.

 

I morgen skal jeg på skolen på immatrikulering også blir det jobb etter det. Det arrangeres grilling også, men det får jeg ikke med meg. Men man kan ikke få med seg alt.

 

 

 

 

Lever du etter budsjett eller kunne du ha tenkt deg å starte med det? Jeg har masse kjekke tips på lur, så ikke nøl med å legge igjen en kommentar dersom du skulle ha noen spørsmål.

 

#student #budsjett #klær #shopping #økonomi #markedsføring #Ledelse #bi #trondheim #plan #mål #strukturert #struktur #blogger

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg