OPPSKRIFT PÅ DEILIG KARAMELLPOPCORN

Jeg må bare si at jeg har lenge vært nysgjerrig på å teste ut karamellpopcorn. Det ser så godt ut og jeg er skikkelig glad i søtsaker, men som dere vet, så prøver jeg å ikke overdrive det. 

 

 

I går fikk jeg besøk av ei god venninne, og vi lagde oss en god porsjon med karamellpopcorn. Oppskriften er hentet ifra REMA 1000.

 

Ingredienser

100 g

Brun farin

 
100 g

Lys sirup

 
0,3 ts

Natron

 
75 g

Poppet popcorn

 
100 g

Smør

 
1,5 ts

Salt

 

Slik gjør du:

 

Trinn 1

Smelt smøret i en stor tykkbunnet kjele. Rør inn sukker og sirup og la småkoke på middels varme i 3 minutter uten at du rører. La koke i 3 minutter til, men nå skal du røre hvert 30. sekund.

 

Trinn 2

Trekk kjelen av varmen og rør inn natron og salt. Karamellen vil nå bli lysere og boble i vei.

 

 

Trinn 3

Vend popcornet inn i karamellen så alt blir dekket med karamell. Hell alt over på et stekebrett som er dekket med bakepapir.

 

 

 

 

 

 

 

 

Trinn 4

Stek på 150 grader i 9 minutter. Når halve steketiden har gått tar du brettet ut og rører i popcornet. Sett inn i ovnen igjen og stek ferdig. Avkjøl helt før du bryter det opp i biter.

 

 

Jeg avkjølte det hele ved å sette det på min franske balkong for å avkjøle seg. Poenget er at den bør avkjøles godt før bryter de opp i biter.

 

Følg meg på instagram, @randiae dersom du trenger treningsmotivasjon etter å ha spist deg god og mett på dette. 

 

ADVARSEL: 

Det skal godt gjøres å spise bare en.

 

#oppskrift #karamell #karamellpopcorn #popcorn #lørdag #snacks #inspirasjon #matblogg #søtt #helg #foto

-Randi Annette-

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg