OPPSLUKT I MAGERUTER

 

Jeg må nesten bare få lov til å benytte meg av å komme med noe her. Jeg så en leser leste et innlegg her på bloggen som het for Sommerkroppen 2014, som jeg har skrevet for omtrent 3,5 år siden. Der hadde jeg lagt ut to bilder av meg der jeg viste magen min. Og der var det snakk om at jeg skulle til Lanzarote like over jul, og jeg måtte få sommerkroppen litt tidligere enn først antatt. Det var såvidt noen endring fra desember og januar, som bildene viste.

 

Jeg tenker bare, er det mulig å bli så oppslukt i en kroppesdel? Ser man bare etter den perfekte og fine magen? Really?!


Klærne er sponset av Brazfit

 

Jeg kan ta meg selv i det nå også, at jeg kanskje stopper opp i speilet å tar en kikk på kroppen min. For å se om det er noe endringer. Men det å være så inn i en boble som nesten går på psyken, det skremmer meg. Jeg vedder på at mange jenter og gutter der ute tar bilder og sammenligner seg selv med seg selv. For ikke å snakke om det å sammenligne seg selv med andre.

 

 

Bilder er jeg ikke i mot, i den grad at man kan se om man har progresjon. Det er faktisk til veldig motivasjon. Men det å finne en sunn balanse tror jeg kan være utfordrende. Jeg forholder meg til meg selv om min egen erfaring når jeg sier dette. Det er at det er fort gjort å glemme helheten dersom man kun fokuserer på kun en kroppsdel. Jeg for min del er opptatt av å føle meg vel i buksene mine og generelt klærne mine.

 

Jeg kjenner jeg nesten blir frustrert over å tenke over hvor opphengt jeg har vært i disse magerutene. Det er bra man vokser som person og ikke minst innser at det er bedre med en sunn helse, enn å være så opphengt i detaljer. Dersom jeg ikke føler meg vel i bikini eller i en bukse, da handler det om å være litt bevisst på kosten. Og ikke minst forbrenne mer enn det jeg spiser.

 

Kos dere, flytt fokus på helheten og ikke sammenligne deg selv med andre. Med mindre de gir deg motivasjon. *
Lag dere en god dag – det er opp til deg om dagen skal bli god eller ei.

 

#kropp #kroppspress #helse #foto #bilder #treningsklær #mage #abs

-Randi Annette-

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg