FRA DYP SORG TIL BEHERSKELSE

Jeg kunne ha latt denne dagen gå inn på meg, virkelig inn på meg. Men jeg har det såpass bra nå og jeg har helt ærlig ikke tenkt så mye på denne dagen. Jeg har så klart tenkt over at 8 november har nærmet seg, men det har vært annerledes de siste to årene, noe jeg ser lyst på. Det er jo en stor bit av meg som er borte, et sår jeg bærer som aldri vil gro. Men jeg ser heller ingen grunn til å tenke på alt som er så kjipt og tungt, når jeg heller kan fokusere på hvor godt jeg har det nå.

Jeg har egentlig alt jeg kunne ønske meg, og hva mer trenger jeg da? Jeg har det veldig bra – og glad er jeg for det.
 

Dersom du ønsker å lese mer om min historie og det jeg delte på denne dagen i fjor, så kan du trykke her.

 

Å miste noen er i seg selv tøft, og det er så fint å kan blogge om slike tema fordi det er alt for mange som har opplevd dette. Å for mange er det vanskelig å snakke om det, og da har jeg fått tilbakemelding fra andre som har opplevd det samme, at det er godt å lese om min historie, lese om hvordan jeg takler det og ikke minst at jeg ufarliggjør det å prate åpent om det.

 

Noen takler det bedre enn andre. Jeg for min del har vokst enormt mye på å dele min historie. Og jeg tror mye av det er helt klart min erfaring og det å bli eldre, men også det å få skrive om det her på bloggen. For det har vært tøffe år. Nå er det 21 år siden mamma døde, men det var uten tvil utrolig mye tøffere i fjor. Jeg tror det har noe med at det var et rundt tall og ikke minst tanken på at det var tjue år siden dett skjedde – siden jeg så henne sist.

 

 

I år takler jeg det veldig bra. Noe som er utrolig godt. Det hadde ikke tatt meg mange minuttene å felle en tåre dersom jeg virkelig tenkte over hvilken dag det er, men jeg velger å tenke på hvor godt jeg har det i motsetning til i fjor. Det gjør at jeg ser lyset i tunellen og føler meg litt stolt.

 

Det er alltid lys i enden av tunellen. Og etter reng, kommer sol. Slik velger jeg å tenke.

 

#mor #mamma #sorg #beherskelse #død

-Randi Annette-
 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg