MIN EGEN JULETRADISJON

I år som i fjor fikk jeg en invitasjon av min kjære fadder, Ann Bente. Hun er noe for seg selv og hun er en som tar rollen som fadder veldig sterkt. Noe som er fint for meg, da jeg selv er fadder til to barn, å ser nå hva den rollen kan innebære. Jeg synes det er veldig hyggelig å bli satt pris på. Spesielt i denne tiden av året når jeg savner mamma veldig mye, så er det utrolig godt å ha en fadder som stiller opp, tar meg inn i sine armer og gir meg slike fine oppøevelser.

 

Vi startet i fjor med denne tradisjonen. Jeg kommer til henne i desember å bygger/pynter pepperkakehus, lager julebakst og setter igang med juleverksted. Det er så fantastisk fint. Dette er helt klart noe jeg skal ta med videre til mine to fadderbarn.

 

 

 

 

Her står jeg og sønnen hennes å setter sammen huset. Vi satte sammen hver vår bit etter tur. Så vi begge kunne stå for skylden dersom det skulle ende opp som i fjor – å bli et takras.

 

 

 

 

 

 

Så skulle konkurransen begynne. Målet var å lage den fineste siden.

 

 

Underveis…

 

 

Ferdig. Dette var mitt resultat.

 

 

Og dette ble Eirik sitt resultat.

 

 

Og dette var resultatet i fjor. Det er krise. Så forferdelig. En skulle tro det var barn som hadde gjort dette. Men vi som stod bak var jo 23, 27 og 28 år. Det skulle en ikke tro. Men jeg tror det var ekstremt mildt i fjor -med tanke på snøen.

Melisen var ikke så fast i fjor som i år, mulig det var det.

 


 

I fjor skrev jeg et innlegg om dette, og nedenfor ser dere noe jeg skrev i det innlegget:

Grisene så grønne ut i førsteomgang, uten å ha fått en smakebit på det å bli kastet igjennom luften, for så å krasjlande på pepperkakehuset, Klask, klask… Jeg lo så jeg grein. Jeg koset meg skikkelig i selskap med disse gutta. Et minne for livet.

 

Etter vi hadde bygget og lagd julebakst, dro vi på et senter på Stjørdal å dro på kafe, kjøpte julegaver og hadde fine samtaler. Også dro vi hjem å så julefilm og koset oss med god mat.
Jeg skal tilbake i januar for å knuse pepperkakehuset. Det blir jo morsomt. Lenge lever barnet i meg.

 

Hvilken side likte du best på pepperkakehuset? Eirik var utrolig flink synes jeg. Men hvem som hadde finest side, det kan dere få komme med innspill til.

Gleder meg allerede til neste år.

 

#Pepperkakehus #Jul #tradisjon #julebaks #Pepperkaker

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg