FORBEDRET KVALITET

Jeg kom over en mappe på dataen min med bilder jeg har postet på instagram. Mange av de jeg har på mappen på dataen er slettet fra kontoen, og mye av grunnen er helt klart kvaliteten på bildene. Hele mappen består av bilder som er tatt stort sett med mobilkamera, eller bilder som ikke har blitt redigert i form av mer klarhet, for eksempel. Bare se på bildet under, det er kjempe dårlig.

 

Det er godt å se at det går fremover og at bloggen tar seg opp i form av kvalitet på bildene. Selv om det noen ganger blir mye av de samme, så er det i så fall ikke x antall korn på bildene. Men så har kanskje tiden forandret seg også. De bildene som tidligere var greie, er nå kjempe dårlige. Så det tyder vel på at tiden har forandret seg også.

 

 

Men samtidig så ser bildet litt gammelt ut med tanke på fargene. Ikke vet jeg. Det er noen år siden jeg tok dette bildet, kanskje 3 år.. Eller 4. Men det er helt klart på tide med en shoot eller to. For nå har jeg faktisk ikke noen nye bilder å poste. Kan være jeg har noen få som ikke har blitt postet enda, men de er stort sett brukt alle sammen.

 

Jeg liker å legge ut bilder som har klare farger og god kvalitet. Men det er ikke alltid like enkelt å finne tid til det. Jeg tror mange bloggere kan kjenne seg igjen i dette. For jeg orker ikke å mase på andre om å ta bilder av meg, da de blir sikkert lei av det etter kort tid. Det er ikke alle som liker å ta bilder heller. Men en dag må jeg rett og slett sette av tid til det.

 

Alt fra treningsbilder til andre bilder. Ja, alt egentlig.

 

Hvem tar bildene for deg? Er du opptatt av god kvalitet, eller er du glad du bare får knipset noen?

 

-Randi Annette-

2 kommentarer
    1. jeg har heldigvis en samboer som pleier å stille som fotograf, men da merker man også hvor “avhengig” man blir av å ha en hjelpende hånd, hvis ikke blir det å poste gamle bilder som du sier.. Fint bilde, da! 🙂 ha en fin dag!

    2. Benedicte Arntzen: Du er heldig. Jeg har muligheten til å spørre inni mellom jeg også, men er så kjipt om det etter hvert blir et ork :p

      Hyggelig at du likte bildet – det var fint å høre 🙂
      Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg