Å HOLDE RIKTIG FOKUS

Vi har ulike mål, ulike meninger og ulike måter å gjøre ting på. Jeg for min del liker å sette meg konkrete mål, for så å jobbe meg mot det målet. I perioder kan jeg ha behov for å ikke ha noe særlig mål og mening med treningen, men det kommer gjerne etter perioder der fokuset har vært skyhøyt. Blir det for seriøst over lengre tid, kan motivasjonen dabbe av.

 

Jeg for min del har satt meg et skyhøyt mål, men jeg tør rett og slett ikke å røpe noe enda. Jeg må finne den rette timingen…. Nå høres dette større ut enn hva det er, men ja. Jeg må vente litt til.

 

Klærne er sponset av Brazfit

 

Det jeg tror mange tenker når det kommer til det å trene (spesielt dersom de er lite motivert i utgangspunktet), er at de fokuserer på hvor hardt det vil bli på trenignen. Kanskje hvor vondt det vil gjøre. Kanskje dagen ikke er der, at du føler du ikke kommer til å prestere. Ja, der skjønner jeg dere godt. Spesielt når det kommer til kondisjonstrening, da tenker jeg slike negative tanker. I går senest. Jeg meldte meg på en spinning time, men hadde ikke noe lyst til å dra. Ikke litt engang…

 

Men jeg gjorde det, og jeg likte det. Det var en deilig følelse når det var over. Så hvorfor fokusere på selve treningen og den følelsen hvis den bryter oss ned? Hva med å se for seg det smilet vi sitter igjen med og den gode samvittigheten?

 

Det er sistnevnte jeg gjør når det kommer til styrketrening. Så jeg må bare lære meg å ta med den samme tanken til kondisjonsøktene også. Det gjelder å holde riktig fokus. Smil, tenk på følelsen du vil sitte igjen med etter endt trening. Og ikke minst – at du trener for din egen helse.

 

#trening #kondisjonstrening #kardio #cardio #motivasjon #fokus

-Randi Annette-

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg