JEG VENTER PÅ EN OPERASJON

Når passer det å bli operert? Aldri. Det å planlegge en operasjon til et tidspunkt det passer, er faktisk helt umulig. Men når jeg fikk spørsmålet om når det passet å bli operert, svarte jeg følgende:

 

Det passer jo aldri, men jeg vil nok bare bli ferdig med det. Så fort som mulig, svarte jeg.

 

Jeg har gått med små smerter i ett år, men ikke brydd meg noe særlig. Kroppen leger seg selv, tenkte jeg. Å litt smerte gjør vel ingenting. Helt til jeg i oktober kjente at det var en stor kul under tåen min.
Iløpet av tre uker har jeg fått en ortoped til å sett på tåen min og fått time til operasjon. Det må jeg si er bra. Aleris på Solsiden, vel og merke.

 

Jeg har gruet meg lenge til dette fordi jeg skal bli lagt i full narkose. Det å ligge der å ikke ha kontroll eller oversikt over sin egen kropp – det er skikkelig skummelt. Jeg blir operert uken før vinterferien, så det passer bra med både skole og jobb. Lite forelesninger og kanskje ikke så alt for travelt på jobb. Det er bedre at den kommer nå, enn i april eller mai. Da har jeg ikke tid til operasjon…..

 

 

Men jeg teller egentlig dager nå. Skal bli godt å bare få det overstått og komme igang. Det blir et smertehel**te uten like. Jeg har nemlig operert i samme fot før, men da for noe annet. Da skjærte jeg av noe av et bein. Ja, grusomt. Da ville jeg ikke ha narkose. Da husker jeg at jeg lå å hørte på radio og spilte wordfued med folk. Jeg hørte sagen og “kejnte” at han holdt på. Haha. Om det er bedre enn narkose vet jeg ikke, men jeg ville være meg selv og våken.

 

Det trykket som blir inni der når jeg skal ha foten fra en høy stilling til lavere stilling. Og den svimmelheten av smertestillende… Ja ja, jeg har vært igjennom det før. I CAN DO IT!!

 

Også har jeg blitt slappfisk da. Slapp og ikke helt i form. Og det står i papirene at jeg må være helt frisk uken før operasjonen, så jeg tør ikke å trene eller slite meg mere ut enn jeg må. Da blir den nemlig utsatt. Da er det bare å lytte til kroppen da.

 

Narkose…… Ja ja. Det har jeg ikke gjort før, så det takler jeg helt sikkert.

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg