JEG LØP 5 KM – JENTEBØLGEN

I går var det jentebølgen og jeg hadde mitt aller første løp noen sinne. Jeg hater jo å jogge og jeg har egentlig unngått det bevisst hele livet. Men i og med at jeg har et samarbeid med 3T-Ilsvika, ville jeg møte opp og ta denne utfordringen. Målet mitt var å gå når jeg meldte meg på fordi jeg hadde en operert tå. Og målet mitt var å gå helt til det var 5 minutter til vi skulle sette igang.

 

Jeg holdt på å fryse ihjel, så jeg fant ut at jeg ville jogge innimellom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg skulle gå sammen med mine medarbeidere fra Sjakk Matt, men i og med at jeg hadde fått med meg at en av jentene villa prøve å jogge, så bestemte jeg meg for å jogge. Målet mitt var å jogge hele veien. Jeg har jogget utendørs en gang før, eller noen få ganger, men en gang jogget jeg hele åtte minutter i strekk, uten stop. Så dere skjønner kanskje hvor lite jeg har jogget i mitt liv, og at åtte minutter er det lengste jeg har jogget i strekk noen gang.

 

 

Jeg kom inn i mål på under 30 minutter, jeg jogget hele veien uten stop, og jeg ble så utrolig høy på meg selv at jeg vet ikke hvilket ord som kan beskrive den følelsen. Føttene og kroppen føltes pigg og fin, men etter 3 km fikk jeg sting. Og etter nesten 4 km ble det problemer med pusten. Det var så fryktelig vondt. Men det jeg hadde som motivajson var all den dritten jeg har vært igjennom i det siste.

 

Det presset med eksamen, de søvnløse nettene… Nei, ingen kunne stoppe meg tenkte jeg. Hold ut. 

 

 

 

Å jeg greide det.JEG løp 5 km i strekk uten stop. Det var smerte, men jeg greide det. Fy F**N så stolt jeg er av meg selv. Jeg tror de som kjenner meg ble skikkelig overrasket. Noe jeg selv også ble. Nei dette var gøy. Kanskje ikke så skummelt å jogge og være litt ekkel med seg selv like vel…

 

 

Var du selv med på dette løpet, eller kjenner du kanskje noen?

 

#trondheim #jentebølgen #kardio #cardio #kondisjonstrening #kondisjon #helse #joggetur #utendørs

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg