ER DET NOE JEG ER STOLT OVER, ER DET DETTE

Til dags dato har jeg aldri opplevd at et barn ikke har gått overens med meg. Jeg klikker med alle å en hver, og det er så fantastisk. Noen barn er utadvendte, andre er mer stille. Jeg lar alltid barna ta det første steget, om det så handler om å gi meg et smil. Eller et hei. Eller tilby meg å smake på lørdagsgodisen. Det ender ofte med at vi er bestevenner ganske kjapt.

 

Og de som kjenner meg, de som har sett meg sammen med barn, ja de kan nok sikkert si seg enige i det. 

 

Slik som for eksempel Thea. Hun er datter av mitt søskenbarn, og jeg har knapt møtt henne. Men i sommer har jeg fått en del tid sammen med denne jenta. Og det tok ikke mer enn noen få ord før hun ville sitte i fanget mitt. Ha kos og klem. Og hun tok seg tid til å overraske meg med å plukke en bukett med blomster også. Det ryktes også i at hun har spurt etter meg, når jeg skulle stå opp. Når jeg skulle komme på besøk. Hun er vanligvis ikke sånn. Og det smelter så klart et hjerte som elsker barn….

 

 

 

Litt trutmunn ble det. Se så søte vi er da.

 

 

Her går vi hånd i hånd fra kirkegården. Her fikk hun være med meg å se på graven til min mamma og ellers de vi har mistet i familien. Dessverre, så alt for mange…

 

 

For det meste, hånd i hånd.

 

 

Jeg tror mye handler om å se hvert enkelt barn. Selv om de er søsken, kan de ha ulike behov. Foreldre har så lett for å sammenligne sine barn med andre barn, men også søsken. Selv om storebror lærte seg å kle på seg selv i en alder av tre år, eller aldri brukte smukke, så betyr det ikke at den yngre er en dårligere eller mindre bra utviklet enn den andre.

 

Slike diskusjoner liker jeg ikke. Ta en titt på oss selv. Hvem er det som er voksne folk som sammenliger voksne folk med andre. De som har greid å fullført en høyre utdannelse, eller de som har greid å være alenemor for tre barn, og ikke… Ikke glem at du selv har vært ung og usikker. Vi kan ikke sammenligne oss selv med andre til en hver pris.

 

Noe å tenke over….

 

Jeg er i så fall veldig stolt over å ha denne evnen til å gi alle barn en sjanse. Barn og fulle folk som jeg sier, det er de som snakker sant og som er ærlige. 

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg