NÅ SOM BRIKKENE ER PÅ PLASS…

En ting er sikkert. Det er ikke alt jeg skal forstå. Men selv om det ikke er alt jeg skal forstå, så vil jeg gjerne prøve. Ja, gi det et forsøk kanskje.

 

I det siste har livet vært en berg og dalbane. Det er rart hvor fort ting kan snu. Bare ved å tro at alt er som det skal, til å få noe midt i fleisen at det slettes ikke er slik. Å når man tror man vet alt, har kontroll, til at man igjen skal få et slag i trynet. Men jeg er jo kjent for å ikke gi meg så lett. Jeg vil liksom alltid være optimistisk på en eller annen måte.

 

 

Det koster, men det er så verdt det. 
Optimist eller ikke…

Jeg tror på det å ha viljen i å alltid se muligheter er viktig. Det har i så fall vært viktig for meg. Man kan kanskje tenke at man skulle vært foruten noen hendelser her i livet, noen tabber man har gjort eller vært utsatt for. Men jeg skjønner ikke poenget med å tenke på den måten. Når jeg ser tilbake på mitt liv, min bagasje så vet jeg at jeg ikke ville vært her i dag, hadde det ikke vært for de enkelt situasjonene jeg har blitt utsatt for – på godt og vondt.

 

Bare ser tilbake på den unge jenta jeg var når jeg var tjue år. Det er en himla ung alder. Og man tror man har så peiling på hva livet består av og hva man vil. Mye av de valgene jeg hadde et ønske om å ta den gangen, er jeg i dag svært gla for at jeg ikke gjorde. Og noen valg ble tatt som man innser i ettertid at kanskje ikke var så lurt.
Det er enkelt å være etterpåklok si…

 

Det er det vel alltid.
Men man lærer mens man lever. Noen vil kanskje aldri lære, men man vil uansett sitte igjen med noen erfaringer. Noen av feilene vil man gjøre om igjen, ja kanskje opp til flere ganger…

 

Jeg for min del kjenner nå at jeg har begynt å lande litt. Noe som er en god følelse. Når noe har skurret over en lengre periode og når brikkene faller på plass, da man ser man alt så mye tydeligere –  det er en god følelse. Man ser kanskje ikke det man skulle se for seg at man skulle gjøre. Men nå som brikkene er på plass, så er jeg fornøyd.
August har vært så utrolig fin på så mange måter. Å det ser ut til at det skal fortsette slik også. Nå ser jeg veldig fram til hva tiden fremover vil vise.

 

Er du klar? Det er jeg.

 

-Randi Annette-

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg