Jeg trener mye, sier de. Gjør jeg det?

Det er bare tull. Det er ikke slik i det hele tatt. Dette året, 2018 ble ikke slik som jeg så for meg på noe som helst vis. Ikke når det gjelder hverken treningen eller generelt. Helt greit å ikke være synsk sier jeg bare. Da kan vi snakke om å ta sorgene på forskudd da….

 

Uken vi er inne i nå har jeg trent fire ganger så langt. Så mye iløpet av en uke har jeg ikke trent på lenge. Vi må faktisk helt tilbake til uke 16, midten av april. Ellers har det vært 4-9 økter totalt i måneden. Det er så ufattelig dårlig, men jeg skal love dere at det har hatt sine gode grunner.

 

Operasjon i februar, der jeg ikke kunne trene på tå måneder pågrunn av tåen ikke ville gro. Mai hadde jeg eksamener, så der ble det kun fem økter totalt. Litt bedre i juni, men bare fire økter i juli. Skjønner dere hvor lite jeg har trent? Sånn sett er det greit å skrive opp treningen, da ser man det veldig klart. Heldigvis så presterer jeg godt på styrketreningen, på tross av lite trening. Men jeg har trent masse før, så det har jeg tydeligvis veldig igjen for nå.

 

Foto: Vegar Herstrøm

 

Nå som skaden i skulderen min også føles 98% bra, så er jeg på god vei mot riktig retning. Nå har jeg tid og mulighet til å ha full fokus på den beste hobbyen som finnes, nemlig trening. Og det bare en uke igjen til jeg skal løpe WOX, 8 km lang løype i Vassfjellet med 40 (!!!!) hinder. Jeg kommer til å slite, men det får gå.

 

Smerte er godt. Elsker den brennende følelsen i lårene når syren nærmes spiser meg opp innen ifra…. Ja, det er magisk.

 

Nå skal jeg gå til jobb, så dere får ha en fortsatt fin lørdag.

 

#WOX #trening #hinderløp #motivasjon #operajson #styrketrening

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg