FYTTI HE***TE – NÅ SMELLER DET TIL MED WOX!

Reklame | Brazfit

Her legger jeg ikke skjul på noe som helst. Jeg er piss redd.

 

Det trynet her sier mer enn tusen ord. Jeg må bare bite i meg smerten og fortvilelsen igjennom det 8 km lange løpet med de 40 ulike hindrene. I møkkaværet med regn og storm i Vassfjellet.

 

Uansett hvor vondt det gjør, så må jeg stå i det. Regne skal få piske og jeg ber om medvind til værgudene. Når det først skal blåse, så kan det blåse i riktig retning tenker jeg.

 

 

Noen gode tips har vi også fått på veien. Tettsittende klær og hansker, for eksempel. Hadde det funket å løpt med svømmeføtter, så skulle jeg gjerne ha gjort det også, da jeg skal svømme 30 meter en eller annen plass i løypen. Men som vi alle skjønner, så hadde jo det vært klin umulig….

 

 

Det kommer til å bli høyt og lavt. Vasse i gjørme og myr. Krype under, hoppe over… Ja, jeg aner ikke helt hva alt vil bli, men tøft, det vil det nok bli.

 

 

Men jeg tror jeg skal få kjenne på en mestringsfølelse jeg aldri i mitt liv har kjent på før. For dette er noe helt nytt for meg. En skikkelig tøff utfordring jeg kommer til å huske resten av livet mitt. Jeg har aldri lært å like å løpe. Aldri prioritert å løpe. De ni årene med kampsport har jeg mye igjen av. Jeg er vant med smerte og holde ut i kamper. Styrketreningen har helt klart vært en god fordel. Det er løpingen jeg kommer til å slite med. Uten tvil.

 

Men hva er vel en konkurranse uten utfordring? Hvor gøy hadde det vært å konkurrere, å da vært helt sikker på at det blir enkelt?

 

 

Skulderen som var skadet er nå på plass, og jeg er skikkelig klar. På tross av at jeg ikke har trent nesten noe som helst til løpet her, eller i år generelt, så skal jeg fullføre. Kroppen greier alltid mer enn den tror. Å fullføre, det skal jeg. Om jeg så må krype til mål. Om jeg så gråter av smerte. At jeg må brøle og rope til meg selv – ja, jeg skal fullføre.

 

 

Jeg får tenke på den festen jeg skal ha hjemme hos meg etter løpet med gode venner. Det må jo være lov til å feire seg selv. Om jeg så trenger hjelp til å gå, så skal jeg feire meg selv.

 

 

Tenk på meg da, når klokken er 13.45. Da setter jeg nemlig igang.

 

#wox #woxtrøndelag #hinderløp #vassfjellet #trening #utfordring #cardio #kampsport #styrketrening

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg