5 TING JEG SETTER PRIS PÅ.

Enkelte personer skiller seg ganske enkelt fra andre. Du har de du vet om. De du forholder deg til fordi du ikke har noe valg. De du kjenner. De du er glad i og de som skiller seg ut fra alle disse – nemlig de som gjør det lille ekstra.

 

Det lille ekstra for meg er å få noe uventet, for eksempel.

 

Nr1:

Som for eksempel når jeg sitter på skolen. Når en venn skal fylle på sin vannflaske og tilbyr seg å fylle på min. Det er noe som jeg enkelt kunne gjort selv, men å få et slikt tilbud er noe jeg setter pris på. Eller når man skal hente noe som også jeg må skaffe meg, så blir jeg husket.

 

Det setter jeg pris på.

 

Nr2:
Når noen strekker ut en arm når jeg kanskje må gjøre noen ærend. Tilbyr seg å kjøre meg så jeg får gjort unna gjøremålene som hadde tatt en evighet dersom jeg skulle ha syklet eller tatt buss. Det å slippe å bære alle posene og løpe for å rekke neste buss så jeg skal slippe å vente så lenge å fryse.

 

Det setter jeg pris på.

 

Nr3:
Når jeg kan komme hjem til meg selv til ferdig middag. Ja, det skjedde faktisk allerede på lørdag. Da hadde jeg ei supergod venninne som fikk nøklene mine for å dra hjem til meg. Men selv måtte jeg på jobb etter å ha jobbet med studier på skolen i flere timer. Hjem kom meg til dekket bord, søtsaker fra Nidar og en flakse rødt som vi delte. Vi koset oss og lo masse.

 

Det setter jeg pris på.

 

 

Nr4:
Når noen får for seg å overraske meg med  å lage en matpakke til meg fordi de kjenner meg så godt. At jeg er et matvrak og kjenner at det aldri kan bli nok mat. Og ikke minst når det topper seg med en liten lakris eller en liten juice i tillegg.

 

Det setter jeg pris på.

 

Nr5
Når noen overrasker meg med hjemmelagd kake eller sjokolade for å øke motivasjonen, få meg til å smile og få meg til å se lyst på det jeg strever med. Det viser at de tenker på meg. Eller rettere sagt, at de tenkte på meg i det de kom på å ta dette med til nettopp meg.

 

Det setter jeg pris på.

 

Dere kan se at jeg generelt blir veldig glad for veldig lite. Men blir ekstremt glad når det innebærer noe jeg kan spise. Det er nesten nifst hvor mye jeg kan finne på å spise og ikke minst hvor ofte. Mat for meg er noe jeg alltid koser meg med. Jeg elsker å spise mat, men også det å lage mat.

 

Men dette sier mye om mine venner. De kjenner meg og vet hva jeg setter pris på. Det er forskjell på venner. Noen er bedre enn andre – sånn er det bare.

 

Hva setter du pris på? Legg gjerne igjen en kommentar.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg