2 FRISKE SOMMERSMOOTHIES TIL DEG FRA MEG

Smoothie er utrolig godt, friskt og sunt. Og for mange, inkludert meg selv, er det til tider et ork å lage. Men alt handler om rutiner og planlegging. Og den planleggingen som dette innebærer er nemlig kun å handle inn enkelte ingredienser.

 

Selv er jeg utrolig heldig som har egen jorbæråker i hagen. Samtidig har jeg plukket en god del rips og solbær, samt litt blåbær og bringebær somjeg har i fryseren. Det er veldig fint å ha dette tilgjengelig i fryseren til nettopp smoothies. Jeg har laget to ulike, med inspirasjon fra noen enkle søk på internett.

 

 

 

 

Deilig jordbærsmoothie. Med en enkel og rask oppskrift.

 

Jeg tenker som så at denne mengden er grei om man skal kose seg alene også, men denne er for fem personer.

Du trenger:

5 Dl frosne jordbær
5 Dl jordbæryoghurt (her valgte jeg et stort beger fordi den inneholder nøyaktig denne mengden)
1 Veldig stor banan (her kan dere ved andre tilfeller velge 1,5 banan dersom de ikke er så store)
5 Dl kefir

 

Fremgangsmåten er enkel:

Bland alt i en blender. Server straks.

 

Og her er det rips som er hovedingrediensen. Ripssmoothie.

 

Du trenger:

200 gram frosne rips
1 Veldig stor banan (her kan dere ved andre tilfeller velge 1,5 banan dersom de ikke er så store)
5 Dl kefir

 

Fremgangsmåten er enkel:

Bland alt i en blender. Server straks.

 

Denne ble smakfull og frisk. Er du redd for at den skal bli for sur, kan du eventuelt velge 150 frosne rips og 50 gram bringebær eller jordbær.

 

Familien min elsket det, og det gjorde jeg også. En liten smak til en ellers god frokost med stekte egg og ristet brød.

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg