5 STYRKEØVELSER FOR DINE MAGEMUSKLER

Reklame | Brazfit

Enkelte dager krever at man passerer den berømte dørstokkmila, og den er de fleste av oss relativt godt kjent med. Selv jeg, bare for å nevne det.

Det er i mange tilfeller vanskelig å komme seg ut døren for å trene, men da er det kjekt å kan trene litt hjemme. Her har jeg satt sammen noen enkle øvelser som fokuserer på magemusklene.

De grå dagene er vi alle kjent med….

Øvelse 1: Butterfly situps

Startsposisjon ser slik ut. Fotsålene skal setter mot hverandre og jeg bruker alltid å ta tak i tærne og presse de i mot meg så jeg får en god startsposisjon. Pass på så du har god plass bak deg til å strekke ut armene.

Også skal du presse føttene godt ned i bakken, stram magen og kom deg opp og strekk armee frem så du tar fingrene på tærne eller enda bedre, på bakken foran tærne.

Øvelse 2: Planke

Dette er øvelsen. Rett og slett stå i en planke. Veldig mange får veldig svai i ryggen så man henger, eller at man stikker rumpa for høyt. Rett og fin planke er enklest å kontrollere ved å bruke et speil når man gjør øvelsen, så man kan se om man har en rett og fin planke.

Vekten skal ligge på underarmene og tærne. Spenn godt i magemusklene og prøv å hold så lenge du greier. Gjenta gjerne 3 ganger. Jeg bruker oftest stoppeklokke på mobilen. Jeg vil anbefale dere som er ny med denne øvelsen å holde 20 sekunder og gjenta 3 ganger.

Ellers kan dere bryne dere på 1 til 3 minutter.

Øvelse 3: Sideplanke


Skulder over albue. Her kan man variere, men min favoritt når det gjelder denne er å strekke den ene armen opp som vist på bildet, følg blikket på fingrene i det du tar den strake armen ned mot gulvet og stikker den mellom kroppen og gulvet så det blir en god vri. Gjenta for eksempel 5 repitisjoner før du bytter side. Gjenta.

Øvelse 4: Båten med rotasjon

Man skal sitte med et konstant spenn i magen. Dersom det blir for tungt, kan man sette hælene i gulvet, men det skal gjøre vondt.
Ved å benytte en manual, en tung bok eller lignende, blir øvelsen tyngre.

Fra side til side. Her pleier jeg å ta 10 stykker på hver side.

Øvelse 5: (Vet ikke hva den heter, men skal forklare).

Det er helt sikkert mange måter å gjøre denne øvelsen på, men slik gjør jeg den:
Jeg har armer og ben rett opp som vist på bildet. Rumpa og overkropp har i startsposisjon kontakt med bakken. Jeg strekker så armene opp mot tærne og rumpa har ikke like mye kontakt med bakken.

Kort fortalt, rumpa og overkroppen er mindre i kontakt med bakken og magen spennes.

Det var fem gode mageøvelser, rett hjem til deg.

 

Treningsklærne er sponset av Brazfit, og du kan få rabatt på alt i nettbutikken ved bruk av min rattkode: randiae20
Følg de (Brazfit) og gjerne meg (Randiae) på instagram.
Lag dere selv en magisk kveld.

 

#Trening #hjemmetrening #styrketrening #motivajson #tips #Helse #trondheim #treningsblogg

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg