FEILEN MANGE MENN GJØR I DUSJEN – LITT FRISØRHUMOR KANSKJE?!

Jeg kom til å tenke på noen episoder som jeg har vært vitne til i disse årene som frisør. Med snart 13 år i yrket så har jeg sett en gjenganger. Å nå som det det går mot plussgrader, mer sol og ja, sjansen for å få et solskille, så kan kanskje dette være en påminnelse til menn der ute.

Det er kanskje ren frisørhumor, men kanskje mange kan kjenne seg igjen også. Jeg har alt for mange ganger blitt litt overrasket, men nå er det mer som komisk over å se dette gang etter gang….

 

For når det kommer en langhåret mann i stolen. Han er nybarbert, tatt vekk nakkehår selv for noen dager siden, og er skikkelig klar for å få klippet vekk litt av lengden. Obs – obs!

 

 

 

 

For det første så skal man ha en konsultasjon, kanskje se litt ekstra på utgangspunktet før man finner frem den berømte maskinen. Er man litt for kjapp på labben så kan man få seg noen overraskelser, og det har undertegnende også opplevd skjønner dere.

 

For hva er det med menn som står i dusjen, finner frem høvvelen, kjenner etter med den ene hånden hvor skinnskjegget skal kuttes for så å rake vekk – uten speil. Ja det går jo utmerket det. Også har vi nakkehårene. Ja, noen liker vel å tro at de har øyne i bakhodet. Neida, det blir ymse resultater av dette. Og jeg har hatt mange morsomme hendelser med dette. Jeg må i tilfeller spørre kundene: “Ja, har du klipt deg selv ved ørene siden sist du var her?” Kunden ser gjerne på meg med spørrende øyne, og sier: “Nei, jeg tar bare høvvelen ved ørene, fordi det vokser så jææææævlig fort”.

 

Mhm… – tenker jeg.

 

Dere kan tenke dere hvordan dette ser ut etter å ha klippet dette, når hårfestet er flyttet langt mer opp enn hva det burde vært. Det er så morsomme resultater av menn i dusjen, med en høvvel og uten speil. Å med solskille blir det enda bedre. Mulig det er bare min tørre humor, men dette blir det kreative løsninger av.

 

Det er mange morsomme øyeblikk og mine faste kunder kan jo skylde på meg også, på grunn av at jeg er fulltidsstudent og ikke har like stor kapasitet til å være så mye på jobb som jeg kunne ønske.

 

Veldig morsomt å se tilbake på, og kanskje kjenner du deg igjen. Jeg begynte i så fall å le litt for meg selv fra morgenen av i dagtidlig når jeg kom på disse hendelsene.

 

Min oppfordring til dere menn, bruk speilet.

 

-Randi Annette-

2 kommentarer
    1. Haha! Er frisør selv og har vært borti det samme! Han ene har forskjellig høyde på dette skinnskjegget, i tillegg til at det er skeivt – hver eneste gang og jeg står der og bare gaaah… Kan du bli bedre på å beregne? Nå må jeg få de til å bli like og du kommer til å se helt dust ut Jaja… Bzzzz !😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg