HER LADES MINE BATTERIER ALLER BEST!

Snakk om å være bra heldig med været.

 

I går kom jeg til min kjære hjemplass, Mausund. Været var mye bedre enn jeg hadde håpet på. Ikke et eneste vindpust. Solen varmet og sjøen lå stille. Helt magisk – rett og slett.

 

 

 

En båttur med pappa gjorde utrolig godt. Det er lenge siden jeg og pappa har tatt oss en kjøretur med båt bare for turen sin del. Som oftest er jeg med fiskerbåten hans der vi drar opp til 120 teiner. Men denne gangen tok vi en mindre båt da vi skulle se om vi hadde fått noe fisk, samtidig som vi skulle kjøre oss en tur.

 

Vi drog ruser (garn), der vi fikk to store torsker, og noen små krabber som vi guidet hjem igjen. Far og dattertid – den er hellig. Jeg fikk et tilbakeblikk fra da jeg var yngre. Da var det dette vi gjorde sammen.

En gang pappajente, alltid pappajente.

 

 

 

 

 

 

 

30 år gammel (les ung), men det å være med pappa på sjøen og det å være i hans selskap blir jeg aldri for gammel til. Det er helt sikkert.

 

 

 

-Randi Annette-

4 kommentarer

Siste innlegg