HJEMMETRENING – 3 KJAPPE ØVELSER MED STRIKK

Reklame | Brazfit

Rett etter frokost, med samme frisyren som jeg våknet i, startet jeg med en real styrkeøkt som fikk svetten til å renne. Det var himla godt å kjenne at pulsen steg og at jeg ble skikkelig sliten.

 

Jeg synes hjemmetrening er så kjedelig og det sitter ufattelig langt inne å gidde å i det hele tatt vurdere det. Men jeg holder på å knekke en kode som skal til for at jeg skal få lyst til å trene hjemme. Og dersom jeg finner ut at det er det lille som skal til for at jeg faktisk fullfører en treningsøkt hjemme, så skal jeg gledelig dele den med dere. Så følg med.

 

Etter å ha trent 30 minutter innendørs, tok jeg med meg strikket mitt utendørs for å ta resten av økten ute. Da fikk jeg frisk luft, samt knipset noen bilder.

 

 

Jeg tok med meg sovesveisen og et strikk, og økten kunne starte.

 

Øvelse nummer 1:
Ha strikket nederst ved anklene som anvist på bildet. Jeg utfører øvelsen ved at strikket er konstant i spenn, også beveger jeg med sidelengs med en liten knekk i knærne. Eksempelvis 10 steg til høyre, for så å ta 10 steg til venstre. 3 runder.

 

 

Øvelse nummer 2:

Her kan det være kjekt å støtte seg til en vegg, en stol eller lignende, slik at man står staiblt. Ellers prøv å stå stabilt som mulig med den ene foten, og strekk ut den ene foten godt ut til siden, og før den sakte tilbake. 10 stykk per side. 3 runder.

 

 

Øvelse nummer 3:

Her kan du også holde deg fast i noe om du føler for det. Stå stabilt med den ene foten, og spark bak med den andre. Sakte tilbake i startsposisjon før du sparker igjen. 10 stykk per fot. 3 runder.

 

 

 

Dette var min andre treningsøkt på en hel måned. Utrolig lite til å være meg, men som sagt så er ikke hjemmetrening min favolitt. Ikke fordi jeg ikke oppnår ønsket effekt, men jeg tror det handler om å få det inn som rutine. Jeg blir veldig svett og sliten med de øvelsene jeg gjør med vekter og strikk, så det er ikke kvaliteten det går på.

 

 

 

 

Lag dere en god dag. Med eller uten trening. Nå skal jeg ut å gå meg en lang tur med god avstand fra andre.

 

Frisk luft og regn. Magisk.

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg