INTERIØR, MALING OG FORANDRING – DET ER SPENNENDE

Det er så utrolig kult. Nå begynner hjemmet vårt å bli tilnærmet lik 2020. Huset er jo gammelt, men det er såpass godt ivaretatt og det gagner oss utrolig bra i denne prosessen. Nå er to barnerom så og si helt ferdig, og jeg har fornyet stuen litt. Jeg hadde ikke hodet så høyt hevet i det jeg startet med malekosten og svartmalingen i går kveld, for jeg var jo utrolig spent. Men jeg tror jeg vil bli fornøyd med resultatet. Jeg tenker jeg venter med å vise dere bilder av stuen der jeg har malt svart til jeg får den nye sofaen. Jeg har kjøpt nye putetrekk også som jeg er helt sikker på vil piffe opp litt. Jeg gleder meg til å vise dere.

 

 

De to barnerommene skal jeg få tatt etterbilder av slik at dere får se. Der ble det virkelig en stor forbedring. Nå som stuen har fått litt fornyelse, så er det soverommet vårt som står for tur. Og det kan godt være at jeg finner frem verktøyet mitt for å skru ned noe på vaskerommet også. Der ser jeg så mye løsninger, og bare det å få ned noen slitte skap, samt få på litt maling, så er mye gjort. Selve oppussingen av vaskerommet vil trolig ikke skje innen de to første årene. Det blir så mye bedre med litt maling, så da kan resten avvente litt.

 

 

 

 

Det er så merkelig, på en måte. Leiligheten som jeg har i Trondheim var helt ny da jeg kjøpte den. Den var riktig nok ikke bygd enda når jeg kjøpte den. Etter å ha bodd der i tre år, turte jeg å male noen vegger. Her i huset tok det meg tre uker, så malte jeg en vegg på stuen helt sort. Noe sier meg at jeg er utrolig forsiktig når det er helt nytt, kontra gammelt. Selv om det i prinsippet er like ufarlig på en måte. Maskeringen er vel det som krever litt tid og tålmodighet. Og der har jeg funnet min styrke. Der er jeg utrolig god og flink. Sort maling mot en hvit vegg, ja det ble rett og slett perkfekt. Så der må jeg bare få lov til å klappe meg selv på skulderen.

 

 

Nå skal jeg stå opp for å se på resultatet av min sorte vegg. For i skrivende stund ligger jeg i sengen å koser meg, og nyter det å ha ferie. Bare en kopp kaffe som mangler her nå. Ny dag, nye muligheter og over tjue varmegrader (det er i såfall meldt 24 grader i dag).

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg