MIN LILLE JULAFTEN – JEG TAPTE KONKURRANSEN OM MARSIPANGRISEN MED ET SMIL

En fast tradisjon med grøt lille julaften har det ikke vært, men det har variert. På lik linje som selve middagen på selve julaften. Jeg er ikke så nøye på hva jeg spiser hvilken dag. Av den enkle grunn at jeg vet jeg får spist julemiddag i julen generelt sett.

 

For første gang skal jeg feire julaften sammen med kjæresten min, og denne julen blir feiret hjem til han. Pappa er også med noe jeg er utrolig takknemlig og glad for.

 

Jeg stod for grøtkoking i dag og var sånn middels engasjert i det å vinne, i og med at premien var en gris av typen julemarsipan. Jeg prøvde å forhandle meg frem til en annen premie, men jeg vet at mange har tradisjon med marsipangris, så jeg ga meg fort på den.

 

 

 

Jeg hadde grøt i tre skåler, og satte de på en rekke. Pappa fikk i oppgave å servere oss tre, slik at jeg ikke kunne påvirke hvem som skulle få hvilken skål.

 

 

 

 

 

 

Vinneren ble ikke meg, men min kjæreste. Om han var glad, og passet på at vi fikk dette med oss kan dere være sikre på. Jeg trøstet meg selv med at mennene i huset hadde fått premien uansett dersom jeg hadde vunnet.

 

Sånn passe fornøyd tok jeg med meg en øl, julekjeks og after eight i sofaen.

 

Hvem fikk mandelen hos deg i kveld?

 

Det er kanskje bare de siste fem årene jeg har kjent på at julen kan være en fin tid. Det er ingen tvil på at jeg savner mamma og kunne tenkt meg å skru tilbake tiden. Men jeg finner glede i det å kose meg med de jeg har og det jeg har.

 

Jeg har alltid som ung vært misunnelig på de med store familier, store selskap og den salgs. Men etter å ha fått litt innskt i slike sammenkomster har jeg innsett at de har sine ting som de er misfornøyd med de også. Det er alltid noe med de aller fleste. Enten den fulle onkelen, den som aldri bidrar til oppvask eller mat, og de som bare klager og syter. Så med dette er jeg rimelig fornøyd med å ha få og gode personer rundt meg, enn å ha mange som jeg irriterer meg over.

 

Så med dette ønsker jeg alle en god jul.

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg