MUSKELVEKST OG STYRKE I FULL FOKUS

Reklame | Brazfit

Det er utrolig deilig å kan være frisk og rask, samtidig fortsatt ha muligheten til å holde på med hobbyen som har vært min aller største i mange år – nemlig styrketrening.
Det er enkelte øvelser som er pyton i form av at de er tunge, det tar gjerne litt tid og dagsformen kan påvirke utrolig mye.

 

Men ingenting slår den følelsen av å ha greid å jobbet seg igjennom en tung og langvarig øvelse. Enig?

 

Oppvarming er lurt. Jeg starter alltid med mobilitetsøvelser og tøyeøvelser. Jeg burde ha utført dette nærmere 30 minutter, men det blir oftest mellom 15 og 17 minutter. Må starte litt og litt. Jeg kjenner at jeg blir fort lei etter å ha vært på trening i en times tid. Så jeg vil på en måte fort over til det jeg er der for, nemlig det å løfte jern og bygge muskler.

 

Men, det finnes ingen snarveier, så det må gjøres skikkelig i forkant også for å unngå skader og lignende. Det er min dyrebare lærdom etter mange år med trening, både innen kampsport men også styrketrening.

 

Etter å ha trent mange av mine x antall styrkeprogrammer de siste årene, fikk jeg et styrkeprogram av ei venninne. Kjekt å kunne få slikt. Selv om jeg har god innsikt i hvordan jeg responderer best med styrke, og enkelt kan sette opp noe selv, men det blir en annen drive ved å få noe helt nytt.

(Takk Therese).

 

Jeg har et mål om å trene fem dager i uken, og der har jeg vært tidligere også. Fast fem dager i uken var det i 2016. Nå har jeg blitt fire år eldre siden den gang, men jeg vet jo jeg kan. Samtidig så vet jeg at jo nærmere våren kommer, jo mindre prioritert blir treningen. Så jeg får nyte det nå mens jeg enda kan.

 

Jeg har mine personlige mål, og jeg gleder meg skikkelig til mars for da skal jeg være bra sterk. Også må jeg fokusere mer på sykling utendørs i og med at jeg skal konkurrere i ritt i mai. Jada, det skal da skje no hele tiden. Men det er min drivkraft. Desto mer som skjer og desto mer som krever innsats, desto mer motivert blir jeg.

 

Og en ting som jeg kjenner er deilig og utrolig morsomt, er at bloggen begynner sakte men sikkert å våkne til live igjen. Det er kjempe morsomt. Det har lenge vært instagram som har vært den plattformen jeg har publisert innhold på, men nå blir det litt andre boller her på bloggen også. Håper dere synes det er hyggelig å følge med, og kanskje dere får litt motivasjon av å følge meg.

 

Dere må gjerne legge igjen en kommentar dersom dere ønsker at jeg skal fortelle noe eller formidle min erfaring fra noe spesifikt innen trening, så skal jeg svare så godt jeg kan.

Instagram, @randiae

 

 

Lag dere en god kveld. Det er tross alt snart helg.

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg