NYTT ÅR – NYTT TRENINGSPROGRAM – NYTT TRENINGSSENTER

Reklame | Brazfit

Ikke nok med at det ble en utrolig god start på semesteret når jeg hadde lest 1/3 av en bok før semesteret startet. Og nå har lest åtte av tolv kaptitler som gjør at jeg får god tid til andre fag og det som måtte prioriteres. Men jeg har også startet på et nytt treningsprogram på et nytt treningssenter.

 

Det å generelt trene på andre treningssenter enn det jeg er vant til er alltid veldig rart og uvant for min del. Så jeg trenger ofte å trene noen dager for å komme inn i hvor utstyr og apparater befinner seg, og det å finne trivselen med det å være der. Men etter bare tre økter på det nye senteret er jeg i full gang og trives kjempe godt.

 

 

Kanskje du også kjenner deg igjen i det med det å trene på andre steder enn der du vanligvis trener?

 

 

Jeg liker å trene variert fordi jeg opplever at jeg da blir generelt sterk på flere områder. De som fokuserer bare på kondisjon blir ekstremt gode der, men sliter kanskje med styrkedelen. Mitt mål nå er det å bygge, bli sterkere og samtidig smidigere. Jeg er nødt til å komme inn i den gode rutinen jeg var i før jul med det å tøye og utføre mine mobilitetsøvelser for å unngå skade, spesielt når det gjelder knær.

 

Jeg har noen konkurranser jeg skal delta på i år, så for å oppnå de målene som kreves der, er jeg nødt til å starte nå. Men ikke for hardt. Men heller trene smart og legge stein på stein for å unngå skader og frustrasjon. Skader tar ofte lang tid og jeg har allerede kjent på den følelsen å måtte unngå å stille til start i en konkurranse i fjor, og den følelsen vil jeg unngå i år. Så får vi se om hodet og kroppen spiller på lag. Noen ganger vil hodet mer enn kroppen, og da gjelder det å lytte og ikke bare ta noen få kilo ekstra eller ekstra sett.

 

Jeg har lagt ut en del videoer, og vil fortsette med det, på min instagramprofil. Følg med på @randiae om du ønsker det.

 

For motivasjonen sin del, så har jeg tatt kroppsmåling i form av målebånd på ulike steder på kroppen. Som midje, rumpe, lår, legger og lignende. Dette er noe jeg har gjort 2-3 ganger i året for min egen del. For å se progresjon eller rett og slett for å ha en oversikt over hvordan jeg ligger an. Jeg har et ekstremt avslappet forhold til kroppen min og hva jeg spiser.

 

Jeg spiser sjokolade og jeg drikker noen øl i helgen. Smågodt i helgene (selv om det virkelig er søppel, for å være ærlig), og det jeg måtte ha lyst på. Så mitt budskap er ikke å oppfordre til å måle kroppen og gjør alt etter boken. Jeg har funnet min motivasjon til det å trene, å det er å følge med på progresjonen både i treningsboken, men også hvordan kroppen faktisk endrer seg. Med oversikt så slipper jeg å bli både for tynn og for stor. Så jeg sier ikke at dette må til for å bli fit. Nei. Jeg sier det jeg har gjort og hva jeg gjør for å ha kontroll. Enkelt og greit.

 

Med mindre man skal stille til konkurranse i en eller annen form så bruk hodet og sunn fornuft. Ikke sammenligne deg med andre. Tvert jeg begynner å gå i den fellen der, så føler jeg meg mindre bra. Og jeg vet jeg er bra nok som jeg er. Og vet du hva? Det er du også.

 

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg