SKRYT AV DEG SELV NÅR…

Det er en superkald tirsdag. Det er lenge til helg. Folk hoster (inkludert meg selv) og nyser. Så her kommer det en oppmuntring.

 

Skryt av deg selv når du har greid noe du ikke trodde du skulle greie.

Skryt av deg selv når du faktisk vant kampen mot dørstokkmila for å dra på trening, uansett hvordan økten ble.

Skryt av deg selv dersom du føler deg som en superkvinne.

Foto: Drea Karlsen

 

 

Skryt av deg selv når du har gitt andre et smil.

Skryt av deg selv når du har innsett at du har tatt feil, selv om du var påstålig.

Skryt av deg selv når du har nådd et delmål.

Skryt av deg selv når du har nådd et stort mål.

 

 

Skryt av deg selv fordi du er bra nok i det som betyr noe for deg.

Skryt av deg selv fordi du aldri gir opp – du holder ut.

Skryt av deg selv, selv om barnet/barna ser ut til å synes du er vanskelig.

Skryt av deg selv, selv om det føles ubehagelig.

Skryt av deg selv – Ja hvorfor ikke?!

 

Jeg tenker slike tanker om meg selv, når jeg kommer på det. Stort sett så skryter jeg ikke så mye, da jeg mener at mye av det jeg gjør og får til er en selvfølge. Med det mener jeg at jeg må jo bare gjøre det som skal gjøres.

Har jeg noe valg?! Joda, forsåvidt så har jeg vel det. Men da må vi se på konsekvenser av det valget.

Er konsekvensen av å la være å jobbe hardt liten, så det går fint? Eller er det viktig å holde koken og da jobbe etter konkrete mål, for så å skryte av seg selv?

 

Jeg synes det er utrolig godt å kan skryte med god grunn. Det er jo jeg selv, ene og alene som har gjort jobben som skal gjøres. Jeg har også bare meg selv å tenke på, så det går bare utover meg selv.

Jeg er og forblir et konkurransemenneske. Snakker vi om jobb, skole, trening og lignende, ja så greier jeg på en måte å gjøre det til en konkurranse for meg selv – mot meg selv.

 

Bare nå i kveld så er øyelokkene tunge. Jeg skal i utgangspunktet trene, og da spinning. Jeg har jo ikke så veldig lyst på grunn av at jeg er sliten og trøtt. Men jeg vet at jeg får energi av å trene og at det er lenge siden jeg trente mye og bra.

 

Å så er det jo ekstra godt å komme hjem igjen å si til meg selv:

 

Jeg skryter av meg selv fordi jeg kom meg på spinningtime og at jeg jobbet godt og bra når det gjaldt.

 

Ja, det finnes ikke grenser for hva man kan skryte av. Så lenge man har har satt seg et mål og samtidig nådd målet. Vi har alle våre store og mindre mål i hverdagen. Alt fra hobby til mer alvorlige ting.

 

Man er ikke et vondt menneske selv om man skryter av seg selv. Slik jeg ser det så er det en styrke.

 

Skryt mer av deg selv – jeg er sikker på at du fortjener det.

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg