SNART ER ÅRETS STØRSTE HØYDEPUNKT HER

Reklame | Brazfit

Jeg synes det er så utrolig kult å tenke på at jeg snart skal ute i ilden. Men det slår jo ikke feil i år heller – som i fjor. Formen før hinderløpet WOX Trøndelag blir som i fjor. Ikke noe særlig trening i forkant i år heller.

 

I sommerferien som var i juli trente jeg ikke en eneste dag. 1 måned uten trening. Så ble jeg syk to uker etter ferien og nå har det vært slik i nesten to uker. Jeg tror ikke kroppen her er laget for lang ferie jeg. For august pleier å gi meg en snufsete nese og en slapp kropp. Utrolig teit og leit, men sånn er det tydeligvis. Det stopper meg ikke for å gjøre hverdagslige ting som å dra på skolen eller jobb forøvrig, men det var denne treningen da.

 

 

Det er i så fall helt sikkert at jeg skal ikke løfte på en eneste vektskive eller løpe en meter før formen er 100%. For det skal ikke mye anstrengelse til før jeg blir i dårlig form igjen. Får ta tiden til hjelp – som man sier.

 

Jeg så på Triatlon i Trondheim i går og jeg må si at det ga meg et kick. Jeg har sett på dette i 4 år på rad og det er så utrolig spennende. Det å se på de flinke og tøffe menneskene går virkelig inn på meg. Jeg blir både rørt og inspirert og for de som ikke kjenner på dette forstår jeg meg helt ærlig ikke på. Det kan ikke gå an å ikke bli påvirket av å se på de flinke menneskene som deltar.

 

 

Det gjorde at jeg gledet meg ekstra mye til jeg skal delta i mitt hovedmål for i år. En 10 km lang hinderløype med over 40 hinder. Ja, det er galskap. Men kroppen må komme seg for nå er det bare en måned igjen. Trælene i håndflatene er der fortsatt, men det skal bli mer – mye mer træler før WOX. Det er helt sikkert.

 

Men jeg må bare fokusere på å slappe av, få nok med søvn og bruke den tiden det tar på å bli frisk. Stress hjelper vel ikke på å bli frisk, så jeg må bare lytte godt til kroppen. Det er utrolig morsomt å se tilbake på det jeg har gjort i år. Et sykkelritt ble utført for første gang i mitt liv i år, uten noe som helst trening i forkant. Også slengte jeg meg på et løp noen uker etter det. Og nå er WOX snart for tur. Det å konkurrere er så morsomt.

 

 

Opplever jeg at jeg har tid til dette med studiet på 100% og deltidsjobb? Nei. Men det handler vel bare om to ting – planlegging og struktur. Og er det noe jeg er god på, så er det nettopp det.

 

-Randi Annette-

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg