UKAS ØKT PÅ MAXTRIM – TØFFERE BLIR DET IKKE!

Jeg trodde med meg selv at det var omtrent et halvt år siden sist jeg var med på en gruppetime. Men så feil kunne jeg ta. Det er faktisk ett år siden – tiden har virkelig rast avgårdet. Jeg sliter med motivasjonen i henhold til trening. Og det er faktisk helt greit. Men det er klart at jeg skulle ønske at jeg nå etter endt studietid kunne ha prioritert det litt mer. Men jeg ser det er flere faktorer til nettopp dette.

 

For det første har Covid-19 satt en demper og hindret meg på veien. For det andre så har jeg flyttet fra mine rutiner og må nå jobbe med å få nye gode rutiner. Og sist men ikke minst, det er mørkt ute klokken 16.00. Jeg tror helt ærlig at som student, så registrerte jeg ikke at det hadde regnet konstant i tre uker. Eller at det ble tidlig mørkt. Det sier mye om den boblen jeg har vært i de siste seks årene.

 

Men i går bestemte jeg meg for å teste en gruppetime som de har på Maxtrim – ukas økt! Jeg har vært på lignende timer på andre treningssenter før, men dette skulle bli den første på Maxtrim.

 

En stepkasse og en vektstang var alt jeg trengte – og en god dose indre motivasjon for å gi 100%.

 

Jeg har trent helt greit, men det har bestått av kun styrketrening. Dette skulle bli noe jeg sent ville glemme.

 

Det var slitsomt fra start til slutt. Men det beste med denne timen var at vi alle jobbet alene, i vårt eget tempo og det var flere runder. Med flere runder kunne vi få en erfaring ved å ha fullført den første runden, for så å legge en plan for den neste. Startet jeg for hardt fikk jeg en lærepenge, og måtte gjøre endringer i kommende runde. Det beste med denne timen var at jeg følte vi var sammen, vi var et team som skulle fullføre alle disse øvelsene og rundene. Om jeg skulle ha utført dette på egenhånd, er sannsynligheten stor for at jeg har funnet årsaker til å avslutte tidligere.

 

Det mange tenker er at gruppetimer ikke er noe interessant og at det er skremmende. Men til dere kan jeg virkelig anbefale dere Ukas økt.

 

  • Det er ingen som ser på deg og analyserer det du gjør. Alle har mer enn nok med seg selv
  • Det er din tid du tar av – gjør den verdt det
  • Gjør instruktøren oppmerksom på at du er ny eller er usikker. Jobben deres er å ta hensyn til at det er flere på ulike nivå på en og samme time. Og Marita som har denne timen er veldig oppmerksom og dyktig.

 

Book deg en time, tør å utfordre deg selv og gi jernet. Du har faktisk alt å vinne.

 

-Randi Annette-

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg