Kampen om sommerkroppen 2016

Denne kampen er vi mange om. Den så kalte sommerkroppen 2016. VI har alle hatt mål om den perfekte sommerkroppen. Et hysteri uten like, spør du meg. Jeg prøver å være veldig flink med trening og kostholdet, men utenom det prosjektet jeg er med på, unner jeg meg det vil, selv om det er onsdag. Jeg er ikke hysterisk og jeg har sett nok av eksemplarer på de som er hysteriske for så å gå på en smell. Har man et godt og sunt forhold til trening og kosthold, så er det større sjanse for å lykkes også, tenker jeg. Men, det er bare min mening.

Etter en helg med mye snop så ser man en større versjon av seg selv i speilet. Har man trent og spist sunt i en helg, ser man på seg selv som fit. Og jeg vedder på at kroppen så helt lik ut begge gangene.

 

 Hvorfor er det et så stort hysteri? Er det fordi at folk konkurrerer innen fitness som har skylden for dette? Nei, det tror jeg ikke. Jeg tror at man legger litt opp til det selv også. Trening på et treningssenter er ikke for alle. Styrketrening er heller ikke for alle. Selv om de vi ser opp til gjør dette, så er det ikke sikkert det passer deg og meg. Men, vi blir påvirket av samfunnet og vi vil gjerne prestere vi også, slik som andre gjør. Det er synd at så mange mennesker bruker så mye tid og energi på å fokusere så mye på kroppen som de gjør. Inkludert meg selv. Jeg har det ikke bra hvis jeg stapper i meg for mye dritt og ikke trener på noen uker. Jeg trives ikke med det. Og det er den største grunnen til at jeg trener.

 

Jeg er ikke redd for å ikke trene. Jeg har hatt opphold på flere uker, uten å sett særlig forskjell. Men, for meg så er trening viktig fordi jeg jobber som frisør og jeg vil jobbe til noen sier at jeg ikke kan jobbe mer. Eller, vet dere hva? Jeg trener for å unngå denne beskjeden. 

Så ta dere en kikk på dere selv, litt utenfor dere selv. Er kropp alt? Er du ikke god nok hvis du ikke gjør slik som samfunnet tilsier? Nei, vet dere hva. De fleste av oss har en jobb å gå til. Eller en skole. VI har mat på bordet og pålægg på brødskiva, som jeg villa sagt det. Håper 2016 blir et år der folk kan ta seg tid til å se på hva vi har som ikke alle andre har.

 

Kropp er ikke alt.

Eller, er det?

 

#Kropp #Sommerkroppen #Hysteri #Fit #FItness #Posering #Helse #2016 #vinter #Styrke #Styrketrening #Fokus #Blogg #Treningsblogg

-Randi Annette-

8 kommentarer
    1. Jeg synes det du skriver er viktig!
      Jeg har selv valgt å endre livsstilen. Rett og slett fordi jeg var lei av å være tung i ræva. Lei av å hive etter pusten hvis jeg løp til postkassa. I dette lå selvfølgelig det at jeg også ikke følte meg vel i min egen kropp. Å si noe annet ville vært en løgn.
      Kropp betyr mye for mange. Det er det ingen tvil om. For noen handler det om fitness og konkurranser, for andre anvendelighet i hverdagen. Jeg tror ikke det nødvendigvis er feil å fokusere på kropp, men at det som ikke er bra er det usunne fokuset på at alle skal være like. Har man et sunt fokus på egen VELVÆRE så er jo egentlig kropp en fantastisk ting 🙂

    2. Hanne Terese: Takk for en hyggelig tilbakemelding. Ja. Kropp er viktig og vi alle er ulike. Det som passer deg passer nødvendigvis ikke meg. Og det er bra. Og det er naturlig. Om du vil, del gjerne 🙂

    3. Jeg syns det er vanskelig å si HVA som er hysterisk eller ikke, jeg. Jeg har bestemt meg for å bli like fit som jeg var i 2014. At jeg da kutter ut ALT som har unødvendig mye sukker i seg, ser jeg ikke på som hysterisk. Jeg TRENGER ikke godis. Jeg TRENGER ikke sjokolade. Følelsen av å være sunn og frisk og sprek er mye bedre enn den sjokoladebiten. Jeg syns det er lettere å holde seg sprek og slank om jeg ikke rører sjokolade at all, lissom. For om jeg først smaker, så blir det fort en dårlig vane. Sukker er avhengighetsskapende.
      Men hey. Jeg har god selvtillit uten en megaslank kropp og. Jeg klarer meg fint. Jeg bare vet selvfølelsen styrkes utrolig med et sunt kosthold og god trening.

    4. Drea Kay: Ja, det er veldig vanskelig å definere hva som er hysteri. For min del så betyr det mye å få en balanse. Ikke for mye A4. Men, vi alle er forskjellige. For noen er noe salt noe som er fristende, men for meg er det søtt som sjokolade 😀

    5. Hei!
      Jeg ville bare legge igjen en liten kommentar til deg her å takk for mye fint lesestoff her inne. Jeg er selv blogger og blogger om alt mellom himmel og jord og der i blant trening og helse.
      ☺ Ta en tur innom en gang da ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg