Vennskap.

Venner vokser ikke på trær og det er et ordtak jeg virkelig liker. Jeg blir skikkelig rørt når jeg får meldinger i fra venner om at de tenker på meg, de vil møte meg og de kan til og med sette seg i en bil og kjøre i nesten 30 minutter en vei for å hente meg.

 Kun for å hente akkurat meg.

Bare i går fikk jeg invitasjon til å komme på besøk, jeg fikk tilbud om besøk og jeg fikk et tilbud om å komme å spise på en restaurant. Jeg er så utrolig takknemlig for at de ser meg. Det skal man ikke ta for gitt. Jeg fikk en tåre i øyekroken da jeg satt hjemme for meg selv etter en lang dag på jobb. Føttene var ømme og hodet kjentes tungt. En arbeidsdag som frisør gir fort ømme føtter. Og søvnen har ikke vært så mye å skryte av heller, etter jeg opplevde dødsfall i nær familie. Jeg var fast bestemt på at jeg skulle på besøk, i og med at jeg hadde lovet meg bort på det. Men, jeg var så trøtt og lot kroppen avgjøre hva jeg skulle gjøre. Kroppen trengte ro og stillhet.

I dag er det en ny dag med nye muligheter. Så jeg tar igjen det tapte ved å dra på besøk i dag istedet. Ofte så kan det være lurt å lytte til kroppen. Jeg har blitt mye flinkere til det nå. Før hadde jeg alltid en full kalender. Jeg ville være effektiv og jeg ville ha tid med flest mulig på kortest tid. Samvittighet, tror jeg det heter. Dårlig samvittighet fordi jeg ikke hadde like mye tid til den ene, og mer tid til den andre.

Og treningen min tar også mye tid nå, men der har jeg også muligheten til å treffe de. For det er mange grunner til at nettopp det er viktig. Ved å trene med venner får man konkurranse, motivasjon og drivkraft. Hvor mange ganger har vi ikke ligget på benken for å ta benkpress og vennen din roper over deg, – fullfør, kom igjen. Kun to igjen nå. Kjempe bra jobbet. Vi presser oss lettere, vi vil være like sterke og flinke som vår treningspartner, om ikke sterkere. Sånn er det for de fleste av oss. Konkurransen ligger der og man vil jo så klart yte. 

Har du opplevd noen gang å hatt en avtale med en venn som du skulle trene med, men selv ikke har hatt lyst? Har du dratt like vel noen av gangene? Jeg har sagt det selv flere ganger, – hadde det ikke vært for deg, hadde jeg ikke orket å trene i dag.

 

Jeg tror ikke man skal tenke at vennskap er noe som varer for alltid. for det er nemlig ikke slik. Det må pleies, slik som alle type forhold. Det er noe man kanskje kommer på, når det er for sent. Vi tenker jo at de alltid er der, noe som også er en naturlig tanke.

 

Så husk at vennskap er viktig, men det må pleies.

 

 

Ha en fin dag og tilbring gjerne dagen med en god venn, du også.

 

 

-Randi Annette-

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg