Som frisør, deler jeg nå mine beste hårtips.

God mandag kjære lesere. Som frisør så har jeg lyst til å dele noen greie tips for dere. Dette gjelder ikke kun oss jenter, men generelt de som har langt hår. Det jeg ser går igjen, er splittede tupper og tørt hår. Det er bedre å klippe seg, enn å tviholde på lengden. Spesielt hvis håret er svært skadet og tørt. Jeg har vært der selv, så jeg snakker av egen erfaring.

 


 

Dette hjelper deg å forebygge

* Bruk alltid live-in krem i håret som gir fuktighet og som beskytter mot varme.

* Sørg for at håret er helt tørt FØR du begynner med en glattetang eller krølltang. Bruk gjerne litt ekstra varmebeskyttende spray

* Ikke glatt ut håret hver dag. Det sliter og gjør at du får slitt og tørt hår. Prøv å bruk det mindre, kanskje kun 1 gang i uken, å du vil se det hjelper

* Varier med å bruke hårkurer som gir fuktighet og proteiner (oppbyggende effekt).

 

* Husk vi har 4 ulike årstider, å det vil si at håret har alltid ulike behov når det kommer til hårprodukter.

* Ta alltid en god gjennoppbyggende hårkur etter en kjemisk behandling når du er hos frisøren. Det kan tenkes at håret ikke ser og føles så slitt, men etter en kjemisk behandling, så har man gjort noe lengre inn i selve hårstrået, som man bør tenke på. En salongkur er da å anbefale. Det gjelder uansett om du har langt eller kort hår. Kjemisk behnadling er en kjemisk behandling.

 

I dag starter også Crazy Days på Sjakk Matt Solsiden, der jeg jobber. Det blir helt sikkert god stemning  og litt crazy. Det er slik vi liker det.

 

Håper dere får en hårfin dag. Ta vare på håret ditt.

 

#Hår #Mote #Fashion #Crazydays #Solsiden #Salg #TIlbud #Protein #Hårkur #Hårpleie #Egenpleie #Trend #Mandag #Hverdag #Frisør #Trondheim #sjakkmatt

 

-Randi Annette-
 

5 kommentarer
    1. Hei. Jeg plages med at hodebunnen blir solbrent og fikk for noen år siden kjøpt solkremspray for hår/ hodebunn. Vet du om noe slikt finnes ? Er ikke så særlig og smøre med vanlig solkrem 😕

    2. Ingvill: Mitt beste tips der er å dekke til med en caps eller en fin hatt. Du kan også legge en singlett over når du ligger å soler deg. Jeg bruker alltid å variere skille mitt når jeg er i sydligere strøk. Flette en dag, hestehale den andre, midtspillet og sideskille evt. Produkter hjelper på, men solen er veldig sterk. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg