Treningsselfies? Du må lide av narsissisme.

Det er sterke ord å få høre. At du må lide av en psykisk lidelse som heter narsissisme dersom du tar mye selfies. Jeg for min del liker å inspirere andre til å trene og vise at det som kan virke umulig er mulig. Og med det mener jeg at jeg mine dager som er tyngre jeg også, noe jeg aldri legger skjul på. Men, dørstokkmilla er god å vinne over. Da er det godt å kan skrive et innlegg om det, eller legge ut et bildet på instagram – fortelle at det satte langt inne i dag, men jeg vant og kom meg på trening. Jeg er ikke hun som får mye likes på profilbilder eller på det jeg legger ut på min facebookside. Men, der har jeg også kun bare venner. Har jeg lagt til mange ukjente på facebook, så hadde det kanskje blitt noe annet. For som på instagram er det langt flere som liker og kommenterer det jeg legger ut.

 

 

I en artikkel kunne jeg lese følgende….

 

Selv om vår forskning viser at narsissistenes skryt faktisk lønner seg, siden de faktisk får så mange likes og kommentarer,  så kan det godt være at Facebook-vennene deres bare liker innleggene for å være høflige, mens de i all hemmelighet misliker slike egosentriske innlegg.​

 

 

Bildet her ble det mye oppstyr rundt da jeg startet prosjektet med Hollywood-treneren, Cornelis Elander.

 

Kanskje et poeng – eller ikke. Hva tror du? Jeg selv liker ikke noe uten at jeg synes om det. Og det er kanskje mange ganger jeg kunne ha trykt på at jeg liker det jeg ser, men at jeg ikke gjør det. Ikke av noe spesiell grunn, men det skjer. Jeg kan oppleve at jeg blir fort lei hvis de samme personene legger ut masse og skifter profilbildet veldig ofte, og da orker jeg ikke å trykke eller kommentere. Så jeg orker ikke å late som for å være høflig. Vil jeg gi personen oppmerksomhet, tar jeg kontakt med personen. Det å trykke like er så enkelt og det trenger kanskje ikke å ligge så mye bak dette, annet enn at man bare trykker.

 

 

Les: Nye retningslinjer for bloggere.

 

Hva tenker du om at jeg som blogger legger ut bilder av min progresjon og min historie når det gjelder blogging? Hva tenker du generelt om selfies?

 

 

#Blogg #trondheim #sunnfornuft #sunnhet #inspirasjon #Helse #Trening #hverdag #treningsblogg #sommer #mat #formbilder #foto #bilder #muskler

-Randi Annette-

 

 

6 kommentarer
    1. Syntes bare det er bra og inspirerende jeg, at du legger ut progresjons bilder og treningsselfies. Ser ikke noe problem med selfies generelt heller. Utenom når det bare går på å legge ut bilder av seg selv gang på gang på Insta eller facebook foreksempel. Som du sier, det er litt irriterende og kjedelig med de som bytter profilbilde annenhver dag (:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg